اصل حکومت یزید منکر بزرگ بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ44 قمر بنی هاشم علیه السلام گفت: همه ما می بایست هوشیار باشیم که امام حسین زمان خود و شمر زمان خود را بشناسیم و حسینی زندگی کنیم.
کد خبر: ۸۷۶۰۵۲۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید ولی الله موسوی در جمع پاسداران تیپ 44 قمر بنی هاشم علیه السلام،‌ضمن تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و اصحاب و اهل بیت ایشان به تشریح اهداف قیام اباعبدالله الحسین پرداخت.

وی، گفت: امام حسین علیه السلام در وصیت خود فرمودند:«قیام من برای اصلاح امت جدم محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) می باشد و من می خواهم امر به معروف و نهی از منكر نمایم وبه سیره وسنت جدم و آئین وروش پدرم علی بن ابی طالب رفتار كنم.» و لذا آنچه از موضع گیری ها و سخنان آنحضرت در طول نهضت بر می آید این است که قیام امام برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ44 قمر بنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: امر به معروف یعنی امر به چیزی که هم شرعا و هم عقلا خوب باشد و هم اینکه عرف عقلا آن را نیک بداند و همچنین است نهی از منکر.

وی افزود: در ملاک خوبی و بدی امری، عرف عقلا شرط است نه عرف مردم، چنانچه خیلی از معروف ها نزد مردم بدلیل غفلت و بی توجهی به منکر تبدیل شده و بسیاری از منکرات معروف بحساب می آیند و چنانچه امری را نزد عقلا ببریم و آنها بدون هیچ گونه تعصبی نظر دهند معروف را معروف می خوانند و منکر را منکر و این فقط صدق در اسلام و جوامع اسلامی ندارد بلکه نزد عقلای غرب و شرق نیز چنین است همانطور که بسیاری از منکرات که در جوامع غربی همچون بی حیایی و شرب خمر و .... که نزد عوام امری معمولی می باشد را عقلای آنها تقبیح میکنند.

وی در ادامه به منکر بزرگ زمان امام حسین اشاره کرد و گفت: با توجه به بزرگ بودن مسئله خلافت مسلمانان و در حقیقت جانشینی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بعد از مرگ معاویه فردی خلیفه شد که کارهای معاویه را ادامه داد و علاوه بر آن در ظاهر نیز دستورات دینی را در نظر نمی گرفت و علنا شرب خمرو می گساری می کرد و بسیاری از منکرات را انجام می داد که خود باعث ازبین رفتن اسلام به مرور زمان می شد و باید جلوی آن گرفته می شد و امام حسین علیه السلام علاوه بر عدم بیعت بدنبال بیرون رفتن از دایره حکومتی این فرد پست بود و از مدینه هجرت نمود تا راهی سرزمین ایران و یمن شود که لشکریان یزید مانع از حرکت امام شدند و ایشان را به همراه یاران وفادارش در سرزمین کربلا متوقف کردند.

موسوی در انتها به اهمیت شناخت عاشورا و شناختن جبهه امام حسین علیه السلام و جبهه یزید در زمان حال پرداخت و گفت: در زمان معاصر نیز این جبهه ها وجود دارند و جنایات داعش از جنایت های یزید در کربلا بزرگتر است؛ لذا همه ما می بایست هوشیار باشیم که امام حسین زمان خود و شمر زمان خود را بشناسیم و خود را در جبهه امام حسین علیه السلام دریابیم و الا خسران در دنیا و آخرت نصیب ما خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار