خطیب شب هفتم محرم حسینیه اعظم زنجان:
زنان توانایی و نقش مهمی در ترسیم زندگی معنوی برای خانواده از جمله همسران دارند.
کد خبر: ۸۷۶۰۵۸۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، خطیب شب هفتم محرم حسینیه اعظم زنجان در جمع عزاداران حسینی حاضر در حسینیه اعظم با تاکید بر توانایی زنان در ترسیم زندگی معنوی برای خانواده از جمله همسران گفت: خدا به زن نعمتی به نام محبت عنایت کرده است که می‌توانند به تربیت دینی کمک شایان توجهی بکند.

حجت‌الاسلام دیرباز موفقیت‌های کسب شده در جهان را مرهون همراهی زن و مرد دانست و افزود: بالیدن به زینت‌های مادی باطل است، چرا که همه در این دنیا می‌ماند.

وی مشکل امروز جامعه را در تعریف زینت دانست و اظهار داشت: بر اساس روایات قرآنی زینت‌های دنیوی نابود شدنی است.

این کارشناس مذهبی به نقش حضرت زینب (س) در کربلا اشاره و تاکید کرد: به یقین اگر این بانو در کربلا نبود، کربلا در کربلا می‌ماند.

حجت‌الاسلام دیرباز به تشابه‌های موجود در عصر حاضر با وقایع کربلا اشاره کرد و افزود: در توجیهات وقایع روی داده بین حادثه کربلا و آل سعود مشابهت‌هایی وجود دارد، چنانکه این حکومت بودنش را بر اریکه قدرت، خواست خدا می‌داند به مانند یزید که واقعه کربلا را خواست خدا توجیه می‌کرد.

وی با بیان اینکه در تاریخ اسلام اسارت وجود نداشت، در حادثه کربلا بدعت گرفتن اسارت هم جاری شد.

این فعال مذهبی به وقایع مدینه بعد از حادثه کربلا اشاره و تاکید کرد: تشابهات بین عملکرد این حادثه آفرینان و داعش نشان می‌دهد، داعش از بازمانده‌های همان قومی هستند که حوادث مدینه را رقم زدند.

حجت‌الاسلام دیرباز با تشریح عملکرد زنان در کربلا گفت: بسیاری از مردان کربلایی، کربلایی شدند چون مادر و همسر کربلایی داشتند.

وی با تاکید بر توانایی زنان در ترسیم زندگی معنوی برای خانواده از جمله همسران ابراز کرد: خدا به زن نعمتی به نام محبت عنایت کرده است که می‌توانند به تربیت دینی کمک شایان توجهی بکند.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه در توجه به فرزندان نباید تفاوتی بین دختر و پسر قائل شد، ادامه داد: هر چند نباید هیچ تفاوتی بین فرزند دختر و پسر قائل شد، ولی اگر بنا به تفاوت باشد باید دختر در اولویت باشد.

حجت‌الاسلام دیرباز در ادامه به تشریح عملکرد زنان حاضر در کربلا پرداخت و افزود: این زنان نقش مهمی در همراه کردن مردان با سیدالشهدا ایفا کردند.

کارشناس مذهبی با تقدیر از زنان تاریخ انقلاب اسلامی خاطر نشان ساخت: بودند زنانی که چندین شهید تقدیم انقلاب و نظام کردند.

ارسال نظرات