کارشناس مذهبی گفت: حضرت عباس (ع) بصیرت بالایی نسبت به دشمن داشتند که باید برای همه مردم ما و مسئولان درس باشد که نسبت به دشمنان شجاع باشند و مواضع خود را صریح و واضح مطرح کنند.
کد خبر: ۸۷۶۰۶۵۸
|
۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم خوش خلق در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به روز تاسوعا و شخصیت والای حضرت ابوالفضل العباس (ع) گفت: روز تاسوعا مختص به آقا قمر بنی هاشم است که در این روز برای ایشان عزاداری می کنیم.

وی افزود: حضرت عباس (ع) نسبت به شهدای دیگر کربلا ویژگی های خاصی دارند که در روایات هم به آنها اشاره شده و امام صادق (ع) می فرمایند: همانا عموی ما عباس (ع) در روز قیامت در پیشگاه خدا مقامی دارد که همه شهدا به آن غبطه می خورند.

حجت الاسلام خوش خلق تصریح کرد: ویژگی منحصر به فرد ایشان وفاداری نسبت به امام حسین (ع) است حضرت ابوالفضل (ع) خیلی به برادر خود علاقه داشتند و وقتی به شط فرات رسیدند و چشمشان به آب افتاد دست به آب بردند ولی آب را روی آب ریختند و آب نخوردند و ایثار و وفاداری نسبت به برادر خود داشتند.

کارشناس مذهبی اظهار داشت: حضرت عباس (ع) با شجاعت بی نظیر خود در میدان جنگ تعداد زیادی از دشمنان را به درک واصل کردند همه اصحاب امام حسین (ع) شجاع بودند وهر کس در میدان وارد می شد شجاعت خود را نشان می داد ولی شجاعت حضرت عباس (ع) بی نظیر بود و نکته دیگری که در ایشان به چشم می خورد ولایتمداری است که حتی برای ایشان از سوی دشمن امان نامه آوردند ولی قبول نکردند.

حجت الاسلام خوش خلق گفت: حضرت عباس (ع) بصیرت بالایی نسبت به دشمن داشتند که باید برای همه مردم ما و مسئولان درس باشد که نسبت به دشمنان شجاع باشند و مواضع خود را صریح و واضح مطرح کنند.

ارسال نظرات