در آستانه تاسوعا و عاشورا؛

روایت "حماسه حسینی" با شعر خوانی شعرای تشیع و تسنن تربت جامی

در آستانه تاسوعا وعاشورا محفل آييني شعر و شور حسيني گراميداشت حماسه قیام امام حسین(ع) و شهدای مدافعان حرم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، بسيج هنرمندان و سپاه پاسداران تربت جام با شعرخوانی شعرای تشیع و تسنن در حسینیه روحانی شهید حسین واعظی سپاه با شکوه خاصي برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۰۶۷۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در اين محفل معنوي و ادبی چند تن از شاعران تشیع و تسنن؛ غلامحيدر سروري و ايرج مظلوم ساماني و مهدی حسینی آخرین دل سروده های خود را با مضامین عالی در فضایی آکنده به عطر حسینی، با روایت حماسه و قیام بزرگ امام حسین(ع) تقدیم همراهان عاشورایی کردند که با تشویق  و تحسین ادب دوستان مواجه شد.

در اين محفل ادبي مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه تربت جام با تسليت ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان آقا اباعبدالله الحسين (ع) در ارتباط با اهميت اشعار آئيني گفت: کسي براي اهل بيت(ع) شعر نمي گويد مگر اين که مدد الهي جبرائيل او را ياري کند.

حجت الاسلام سيد جعفر احمدي افزود: در شعر آئيني عناصری مانند حماسه، جهاد ،شهادت طلبی و ايارگري در قالب زيباي هنر و احساس در هم آمیخته و به مخاطب ارائه مي شود که  نفوذ بیشتری دارد.

وي تصريح کرد: شعراي اهل سنت با تفضل به اهل بيت (ع) آثار ارزنده  و فاخری را سرودند که ضمن پیوند عمیق وحدت  نشر و گسترش آن اثر گذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت.

گفتنی است؛ محفل شعر آييني «شور حسيني» گراميداشت شهداي عاشورا و مدافعان حرم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، بسيج هنرمندان و سپاه پاسداران تربت جام شعر خوانی شعرای اهل سنت و حضور شهردار، رئیس واعضای شورای شهر و قشرهاي مختلف مردم شيعه و اهل سنت در حسینیه روحانی شهید حسین واعظی سپاه پاسداران تربت جام با شکوه خاصي برگزار شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار