مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره:

سیاه پوشی همدردی با اهل بیت است

سیاه پوشى شیعیان در عزاداری،‌ یک نوع اظهار محبت و ارادت به ساحت مقدس امامان اهل بیت علیهم‌السلام و اظهار همدردى با صاحب عزاى اصلى و حجت الهى حضرت مهدی(عج) است.
کد خبر: ۸۷۶۰۷۴۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره در جمع عزاداران مجمع فاطمیون خرمدره ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین گفت: انشاالله خداوند از همه دست اندارکاران این برنامه قبول کند خصوصا از عزیزانی که به نوعی مدیریت همه این امورات رو دارند.

حجت الاسلام مردانی با اشاره به آیه ای از سوره حج "مَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ” افزود: کسی که شعائر الهی را گرامی بدارد این از صفای دل و ضمیر پاک است و این از صفت دل‌های با تقواست.

وی اظهار داشت: اسمی که برای بچه گذاشته شود، بیانگر شخصیت پدر ومادر است از امام صادق (ع) روایت هست که اگر هم اسم ائمه بر روی فرزندان خود انتخاب نکردید، مستحب است که تا دهم که غسل خواهید داشت اگر دختر بود فاطمه اگر پسر بود محمد صدایش بزنید که اسم هم از شعائر الهی است.

حجت الاسلام مردانی تصریح کرد: یک شعار دیگر که بیانگر دین وقرآن وآیین الهی است چادر است که نشان دهنده دین الهی است چون تا دلم نخواد چیزی معلوم نمی شود اگر دلتان نخواد به مجلس بیاید نم یتوانید بیایید پس تا درون نخواهد درون نمایان نمی شود، پس چادر حجاب کاملی است که نشان دهنده شعائر الهی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرمدره خاطر نشان ساخت: سیاه‏‌پوشى، به دلیل رمز و رازى که در این رنگ نهفته است. به عنوان یک رسم طبیعى و سنت منطقى نشان حزن و اندوه دارد لذا پیروان اهل‏‌بیت(ع) در ایام عزادارى، لباس سیاه بر تن مى‏‌کنند و سیاه پوشى شیعیان در عزاداری،‌ یک نوع اظهار محبت و ارادت به ساحت مقدس امامان اهل بیت علیهم‌السلام و اظهار همدردى با صاحب عزاى اصلى و حجت الهى حضرت مهدی(عج) است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار