حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به هفت مرحله اساسي پياده سازي نهضت امام حسين(ع) اين مراحل را الگو و نقشه راهي در پيروي ما از سيدالشهدا(ع) دانست.
کد خبر: ۸۷۶۰۷۵۳
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و مظلومیت امام حسین(ع) اظهار داشت: وجود مقدس امام حسين(ع) و نهضتش بر اساس هفت مرحله پياده سازي مي گردد که شامل عدم اطاعت و عدم تبعيت از يزيد، هجرت امام حسين(ع) از مدينه به مكه و از مكه به عراق،روشنگري و بصيرت افزايي،استقامت حضرت امام حسين(ع)، دفاع امام حسين(ع)، شهادت سيدالشهدا(ع) و فتح است.
 
وی اضافه کرد: اين هفت مرحله هر كدام يكي از بخش هاي مهم نهضت جهاني امام حسين(ع) را تشكيل مي‌دهد كه مجموع اين هفت مرحله، زمينه جهاني شدن اسلام را فراهم مي كنند و براي ما يك الگو و نقشه راهي در پيروي از سيدالشهدا(ع) است.
 
حجت الاسلام تویسرکانی ابراز داشت: مرحله اول نهضت امام حسین(ع) شامل عدم اطاعت از ظلم و كفر است و قرآن مجيد از آن به عنوان جهاد كبير ياد مي كند و يكي از مهم ترين گام هاي انسان مسلمان براي رسيدن به توحيد است.
 
وي در ادامه با اشاره به آيه 52 سوره فرقان(فلا تطع الكافرين وجاهدهم به جهادا كبيرا/پس هرگز از كافران اطاعت نكن و بوسيله قرآن با آنان جهادي بزرگ نما) اضافه كرد: همه مسلمانان قدم اول در مبارزه با كفر و شرك را بايد با تاسي از سيدالشهدا(ع) بردارند.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با توجه به وضعيت سياسي–اجتماعي زمان امام حسين(ع) تصريح كرد: دوران يزيد، دوراني بود كه فساد همه عرصه هاي زندگي بشر آن روز را فرا گرفته بود و مسئولين و حتی علما،دانشمندان و قاريان قرآن نيز فاسد شده بودند و مردم به راحت طلبي عادت كرده بودند.
 
وی با اشاره به اينكه در حقيقت رابطه انسان و آسمان(خداوند) به طور كلي داشت قطع مي شد و تا روز قيامت بشريت محروم از اسلام مي گشتند، گفت: اينجا بود كه سيدالشهدا(ع) براي حفظ رابطه انسان و آسمان و حفظ اسلام قيام نمودند.
 
وي در پايان گفت: در واقع فلسفه جهاني نهضت امام حسين(ع) حفظ اسلام و برگردانندن جامعه بر خط صحيح الهي بود.
 
ارسال نظرات