نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه بی تفاوتی نسبت به دین بزرگ‌ترین مصیبت در جامعه اسلامی است، گفت: توجه به نماز اول وقت در جامعه افزایش یابد.
کد خبر: ۸۷۶۰۷۵۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری عصر امروز در آیین رونمایی از تابلو نخل معرق استاد عزیزالله اخوان کفاش با اشاره به حدیث "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه" اظهار داشت: دشمنان اسلام تلاش بسیاری دارند که امام حسین(ع) را از شیعیان بگیرند.

وی در ارتباط با دلیل این موضوع گفت: اگر دشمنان بتوانند امام حسین(ع) را از ما بگیرند و مراسم‌های آن حضرت در جامعه اسلامی را کم رنگ کنند، آرمان‌های آن حضرت هم در جامعه رنگ می‌بازد.

امام جمعه یزد بی تفاوت نبودن نسبت به دین را یکی از مهمترین آرمانهای امام حسین(ع) دانست و گفت: دشمنان در واقع به دنبال این هستند که ما را نسبت به خیلی از ارزشهای جامعه بی‌تفاوت کنند و اگر این اتفاق بیفتد، به راحتی می‌توانند تمام عقاید خودشان را بر ما تحمیل کنند.

ناصری عنوان کرد: بی‌تفاوتی نسبت به حق و باطل و بی‌تفاوتی نسبت به آنچه که به سر ما می‌آید، یکی از بدترین و سخت‌ترین مسائل و مشکلاتی است که می‌تواند گریبان‌گیر ‌جامعه اسلامی شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد جوانان ایران را دارای استعدادهای بسیار بالایی دانست و گفت: دشمنان سعی دارند که جوانان ما را از استعدادهای خود دور کرده و به کارهای باطل مشغول کنند ولی در مقابل ما هیچ حساسیتی نسبت به این موضوع نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) نسبت به این بی‌تفاوتی حساسیت داشتند و آن را نکوهش کرده‌اند، گفت: مومن اگر آرزوی مرگ کند بهتر از این است که روی زمین باشد اما عزت وی را گرفته باشند، نسبت به مسائل بی‌تفاوت باشد و ظلم و ستم استکبار بر وی تحمیل شود.

امام جمعه یزد هدف امام حسین(ع) از قیام را به گفته آن حضرت احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و گفت: در زمان امام حسین(ع) تابلوهایی که مردم را هدایت می‌کردند از دست رفته بودند و بنی‌امیه تابلوهای نادرست در سر راه مردم قرار داده بودند اما هیچ کسی در برابر این اقدامات اعتراض نمی‌کرد.

ناصری به اهمیتی که امام حسین(ع) برای اقامه نماز اول وقت داشتند اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) با وجود اینکه می‌دانستند افرادی که به عنوان سپر نماز ایشان ایستاده‌اند تیر می‌خورند، نماز را اقامه کردند که به ما تاکید کرده باشند که در هر صورت و شرایطی، نماز را فراموش نکنید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد محبت داشتن به امام حسین(ع) را یکی از بزرگترین نعمت‌هایی دانست که خداوند به شیعیان عطا کرده، بیان کرد: باید فرزندانمان را به گونه‌ای تربیت کنیم که هم عشق به امام حسین(ع) داشته باشند و هم در راه عمل به آرمانهای آن حضرت قدم بردارند.


ارسال نظرات