معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری:

تهیه سند توسعه روستایی در استان زنجان

از بین 12 شرکت واجد شرایط به عنوان مشاور تهیه و تدوین سند توسعه روستایی استان انتخاب شد و مراحل اجرايي اين سند آغاز مي شود.
کد خبر: ۸۷۶۰۷۷۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در سومین جلسه کارگروه توسعه روستایی استان، گفت: اداره کل امور روستایی استانداری زنجان، چهارچوب وظائف و توافقات دستگاههای اجرایی زیربط از جمله بنیاد مسکن، دهیاری ها، جهاد کشاورزی، شهرک های صنعتی، منابع طبیعی در قالب تفاهم نامه فی مابین برای عملیات اجرایی در خصوص طرح توسعه 33 روستا را در اسرع وقت مشخص نماید.

جواد رحمتی به ضرورت تعیین مکانهایی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی شهرستانها بخصوص طارم اشاره کرد و گفت: در پی سفر استاندار محترم به شهرستان طارم، با هماهنگی ادارات مرتبط با این موضوع از جمله مدیریت تنظیم بازار جهاد کشاورزی، باید مکانهایی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی تعیین و فعالیت آنها توسط روستائیان همان منطقه انجام گیرد.

گفتنی است در سومین جلسه کارگروه توسعه روستایی استان شرکت مهندسی مشاور نگر اندیش نو، از بین 12 شرکت واجد شرایط به عنوان مشاور تهیه و تدوین سند توسعه روستایی استان انتخاب شد و مراحل اجرايي اين سند آغاز مي شود.

"مدیریت جامع حوزه آبخیزداری آرپا چای زنجان" از دیگر مباحث مطروحه این جلسه بود که برای کل کشور بصورت یکپارچه با هدف افزایش سطح معیشت و درآمد روستاییان با کمترین آسیب به طبیعت منطقه انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که این موضوع قبلاً در استان با عنوان "توانمند سازی جوامع محلی" انجام شده و نتایج خوبی داشته است.

در همین راستا 7 هکتار گل محمدی ، 12 هکتار یونجه و 30 هکتار نهال کاری با گونه های دو منظوره همچون پسته و بادام در منطقه قزل تپه (آرپا چای) انجام شده است و زمینه ها و آموزش های لازم برای کشت گیاهان دارویی به روستایان منطقه داده شده است .

ارسال نظرات