خبرهای داغ:
رئیس انجمن تاریخ‌پژوهان حوزه علمیه قم گفت: امروزه یکی از اهداف مهم دشمن ترویج سکولاریسم در محافل حسینی است که باید مراقب این توطئه شوم باشیم.
کد خبر: ۸۷۶۰۹۲۲
|
۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهری اظهار کرد: بی شک رسالت وعاظ و خطبا و نیز مداحان و روضه‌خوانان در این باره بسیار سنگین است تا با تقویت بصیرت حسینی و ارتقای توامان شور و شعور هیأتی در مسیر خنثی‌سازی این توطئه دشمن حرکت کنند.

وی افزود: سخنرانان، مبلغان و مداحان انقلابی و ارزشی باید در مسیر تبیین درست اهداف قیام عاشورا به خصوص مسأله بسیار کلیدی امر به معروف و نهی از منکر بکوشند و این را به مردم تفهیم کنند که اساساً کربلا یک نهضت و حرکت عظیم سیاسی علیه کفر و نفاق و تزویر بوده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به بیان معروف حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر این که ما ملت گریه سیاسی هستیم، بیان کرد: آنچه مهم و مورد انتظار است این که ما نباید صرفاً به پوسته‌ای از معارف و آموزه‌های دینی اکتفا کنیم چه آن که لازم است توجه داشته باشیم که عزاداری مفید و سازنده آن است که همراه با توجه به اهداف قیام امام حسین(ع) به خصوص در ارتباط با احیا و بزرگداشت فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشد.

وی با اشاره به اینکه دهه اول محرم از این حیث بهترین فرصت برای بیان این مسایل به خصوص در ارتباط با نسل جوان است، گفت: تبیین درست اهداف قیام سرخ حسینی از یک سو و برشمردن وظایف محبان و عاشقان واقعی حضرت اباعبدالله (ع) امروز یکی از مهم‌ترین وظایف ماست که اگر در این راستا به درستی عمل کنیم توطئه هیأت سکولار از سوی دشمن خنثی می‌شود.
ارسال نظرات