به مناسبت روز تاسوعای حسینی

برگزاری مراسم عزدارای پایگاه حزب الله شاهرود+عکس

به مناسبت روز تاسوعای حسینی مراسم عزدارای به همت پایگاه حزب الله بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا(ص) در شهرک امینیان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۰۹۳۲
|
۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در گرامیداشت روز تاسوعای حسینی به همت پایگاه حزب الله حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا(ص) مراسم عزاداری این روز به یاد شهدای شهرک امینیان و قلعه نوروزخان و شهدای مدافع حرم و فاجعه مکه و منا در مسجد عسکریه شهرک امینیان شاهرود برگزار شد.

در این مراسم که با زیارت عاشورا توسط مداح اهل بیت امیر حسین بافنده و با حضور هیئت منتظران موعود پایگاه ها و اهالی محله شهرک امینیان برگزار شد در ادامه شرکت کنندگان با برپایی دسته زنجبرزنی و سینه زنی از شهرک امینیان به سمت قلعه نوروز خان و بالعکس یاد شهدای کربلا و دفاع مقدس و مدافع حرم و فاجعه مکه و منا را گرامی داشتند و با عباس ابن علی(ع) تجدید بیعت نمودند که با بصیرت و معرفت در رکاب امام زمان(عج) و نائب ایشان باشند.

در این مراسم سخنرانان و مداحان در وصف شهدای کربلا و به خصوص حضرت عباس به مرثیه خوانی و خطابه پرداخته و ایشان را الگوی بصیرت و معرفت برای تمام اعصار بیان کردند.

علی اکبری فرمانده پایگاه حزب الله در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه گفت: حضرت عباس(ع) الگوی بصیرت و معرفت نسبت به امام زمان خویش است و باید این الگو برای جامعه ترویج شود و برگزاری این مراسم در جهت این هدف و تعظیم شعائر دینی و ترویج مکتب حسینی در بین نوجوانان و جوانان است و باید در جنگ نرم امروز ما با عمل خود با این جنگ فرهنگی مبارزه کنیم و این برنامه ها در راستای این هدف است.

همچنین در روز تاسوعای حسینی شهرها و روستاهای شهرستان شاهرود غرق ماتم و عزای سالار شهیدان و حضرت عباس است و دستجات مختلف سینه زنی و زنجیرزنی و مجالس مختلف در راستای تبیین فضائل حضرت عباس برپاست.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار