به گزارش بسیج :

سیستان و بلوچستان در تاسوعای حسینی ماتم سراست

- سیستان و بلوچستان در تاسوعای حسینی به عنوان جلوه ایثار و رشادت های علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) با عزاداری و شور حسینی عاشقان ولایت و امامت به ماتم سرا تبدیل شده است
کد خبر: ۸۷۶۰۹۷۵
|
۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان نهم محرم روز باب الحوایج حضرت اباالفضل العباس (ع)، روز حریت و آزادگی است، دلاور مردی که نامردی و نامردمی ها را به بند حقارت کشید و انسانیت و ارزشهای ناب انسانی و عشق به مولا و امام خویش را در تاریخ بشریت ماندگار کرد.
مردم سیستان و بلوچستان در این روز با برگزاری آیین های سینه زنی و زنجیر زنی در مساجد، حسینیه ها، تکایا و کنار اماکن مقدس به یاد شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع ) این یار با وفای سالار شهیدان، بر سر و سینه زدند و اشک ماتم بر دیدگانشان جاری کردند.
عاشقان و دلسوختگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سیستان و بلوچستان شب گذشته و صبح امروز در دسته ها و هیات های بزرگ سینه زنی و زنجیر زنی به نوحه خوانی و عزدارای پرداختند و یک صدا زمزمه کردند «روز تاسوعاست امروز، کربلا غوغاست امروز، محشر کبراست امروز».
بانوان نیز در پشت دسته های سینه زنی و زنجیر زنی همراه با فرزندان خردسالشان عزاداران حسینی را همراهی و با نوحه سرایی و سینه زنی در این ماتم بزرگ سهیم شدند.
اقصی نقاط سیستان و بلوچستان دیشب و امروز در تاسوعای حسینی شاهد حضور گسترده مردم سیاهپوش بودند و عاشقان اهل بیت (ع) از پیر و جوان و زن و مرد در دستجات سینه زنی و نوحه خوانی در عزای ابا عبدالله الحسین (ع)، برادران و یاران آن حضرت اشک ماتم ریختند.
ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) در روز تاسوعای حسینی با پخت انواع غذاهای نذری و پخش نذورات با شیر، چای، خرما از عزاداران حسینی پذیرایی کردند و مرثیه سرایان و سخنرانان دینی نیز در این روز در خصوص رشادت های حضرت ابوالفضل (ع) و فلسفه قیام عاشوار برای مردم سخنرانی و نوحه سرایی کردند و مردم نیز نوای سوزناک «یا حسین یا حسین » سر دادند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: هدف قیام امام حسین(ع) اجرای امر به معروف و نهی از منکر بود زیرا جامعه اسلامی بعد از رحلت رسول اکرم(ص) دچار چنان انحرافی شده بود که به راحتی منکر را انجام می دادند و معروف به فراموشی سپرده شده بود.
آیت الله عباسعلی سلیمانی با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار داشت: برای سالم ماندن جامعه از فساد، تباهی و زشتی اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسلمانان است.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: امام حسین (ع) برای اجرای فریضه مهمی که رسالت پیامبران نیز بود قیام کرد تا یک جامعه اسلامی واقعی به دنیا عرضه کند.
امام جمعه زاهدان افزود: زیباترین مهندسی را اسلام به برکت قرآن و سنت رسول خدا(ص) طراحی کرد که آحاد جامعه در تعیین سرنوشت خودشان دخیل هستند و نمی توانند نسبت به موضوعات پیرامونشان بی تفاوت باشند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: امام حسین (ع) در بدترین شرایط در میدان جنگ هنگامی که وقت نماز ظهر شد به نماز ایستادند و این فریضه الهی را در چنین شرایط ترک نکردند.
به گزارش بسیج نماز ظهر تاسوعا به امامت امامان جمعه  در سراسر استان آغاز شد و عزاداران حسینی در زاهدان در جوار گلزار شهدا به نماز ایستادند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار