با حضور عاشقان اهل بیت امروز /چهارشنبه/ در حسینیه ها، مصلی ها و گلزار شهدای 19شهرستان استان سیستان و بلوچستان و روستاهای این استان اقامه شد
کد خبر: ۸۷۶۱۰۵۳
|
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان، عزاداران سید و سالار شهیدان در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان به یاد آخرین نماز ظهر حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) امروز ضمن شرکت در مراسم عزاداری و سینه زنی، نماز ظهر عاشورا را با شکوه تمام در مکان های مختلف شهرها و روستاهای استان اقامه کردند.
براساس گزارش خبرنگاران ایرنا حضور نوجوانان و جوانان در نماز ظهر عاشورای سیستان و بلوچستان چشمگیر بود.
نماز ظهر عاشورا در زاهدان به امامت آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان و در دیگر شهرستان های استان با حضور امامان جمعه همان مناطق اقامه شد.
با پخش اذان ظهر از طریق بلندهای هیات های عزادار خیل عظیم جمعیت عزادار در خیابانهای اطراف گلزار شهدا به نماز ایستاده و نماز ظهر عاشورا را با شکوهی خاص به یاد نماز ظهر عاشورا سرور و سالار شهیدات حضرت حسین (ع) اقامه کردند.
نمازگزاران عزادار زاهدانی پس از اقامه نماز ظهر عاشورا پیکر پاک شهید پاسدار«جعفر حجتی» را که بر اثر حادثه سقوط هواپیمای فوق سبک سپاه سه روز پیش در مسیر سرباز - ایرانشهر به فیض شهادت نایل آمده بود، تشییع و در گلزار شهدا بهشت مصطفی این شهر به خاک سپردند.
براساس گزارش خبرنگاران بسیج  خیابان های شهرستان های 19گانه این استان مملو از جمعیت عزادار است که در مظلومیت شهدای کربلا عزاداری می کنند.
هیات های مذهبی شهرها و روستاهای استان نیز با شنیدن صدای اذان عزاداری را به بعد از نماز موکول کرده و با چشمانی گریان و دل هایی محزون در صفوف نماز ظهر عاشورا ایستادند.
علاوه بر نقاط مشخص شده برای اقامه نماز ظهر عاشورا در سطح استان سیستان و بلوچستان بیشتر هیات های عزاداری هم به هنگام اذان، نماز ظهر عاشورا را به صورت جماعت در خیابانها اقامه کردند همچنین در تمام روستاهایی که مراسم عزاداری در آنها برگزار شد نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت اقامه شد.
اهمیت نماز ظهر عاشورا از آن نظر است که سیدالشهدا(ع) با وجود حضور در میدان جنگ و تیراندازی لشکر عمر سعد، نسبت به برپایی نماز جماعت اقدام کردند تا نشان دهند جز برای احیای دین خدا و برپایی سنت های جدش قیام نکرده است.
امروز مردم سیستان و بلوچستان در بسیاری از نقاط این استان به خیابان ها آمدند و نشان دادند که پس از گذشت سال ها از واقعه دهم محرم سال 61 هجری قمری در دشت نینوا همچنان با آرمان های حسینی مأنوس و همراه هستند
ارسال نظرات