خبرهای داغ:

مقتل‌خوانی شهدای کربلا از سوی آیت‌الله موسوی‌جزایری

مقتل‌خوانی شهدای کربلا از سوی آیت‌الله موسوی‌جزایری و برگزاری همایش بزرگ عاشوراییان در لالی از مهم‌ترین عناوین اخبار کوتاه فرهنگی در‌ خوزستان است.
کد خبر: ۸۷۶۱۱۱۷
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، همزمان با عزای سرور و سالار شهیدان مردم هفتگل در قالب دسته عزاداری حضرت ابوالفضل العباس (ع) به دیدار خانواده شهید سید رضا حیدری از شهدای انقلاب رفتند.

در این برنامه که در کوی اسلام آباد هفتگل برگزار شد خانواده شهید سید رضا حیدری به استقبال عزاداران حسینی آمدند و به آنها خیر مقدم گفتند.

زیارت مزار شهدا در روز عاشورا

مردم شهر یک‌هزار شهید مسجدسلیمان در قالب دستجات سینه‌زنی و زنجیر زنی در روز عاشورا به زیارت مزار شهدای گلگون کفن رفتند.

مردم مسجدسلیمان با حضور در گلزار شهدای چهاربیشه مزار شهدایی چون شهید محسن بختیاری‌خواه، شهید عزت‌الله رسولی، شهید سید شاپور سیدی و شهید علی‌حسین عبداللهی را زیارت کردند.

عزاداری سیدالشهدا (ع) در حمیدیه

با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران سوگواری سرور و سالار شهیدان در حسینیه شهید صادق مروانی حمیدیه برگزار شد.

در این مجلس همسران شهدا، ایثارگران و پرسنل بنیاد شهید شهرستان حمیدیه حضور داشتند، آیین عزاداری همراه با مداحی و نوحه سرایی توسط مداح اهل بیت(ع) برپا شد.

مقتل‌خوانی شهدای کربلا از سوی آیت‌الله موسوی‌جزایری

مقتل‌خوانی از سنت‌های مردم ولایتمدار خوزستان است که در روز عاشورا در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود.

در این سنت عزاداری با خواندن مقتل از کتاب‌های مقاتل واقعه عاشورا بیان و مردم در رثای حضرت سید الشهدا (ع) و یاران باوفایش به عزاداری می پردازند.

به مناسبت روز عاشورا مراسم مقتل خوانی توسط آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در اهواز اجرا شد.

برگزاری همایش بزرگ عاشورائیان در لالی

همایش بزرگ عاشوراییان در شهرستان لالی در جوار شهدای گمنام برگزار شد و هیئات مذهبی و دانش‌آموزی و اهالی روستاهای اطراف نیز در این همایش حضور یافتند.

در این همایش دستجات عزاداری در کنار شهدای گمنام به سوگواری پرداختند و پس از آن نیز مردم لالی به زیارت شهدا رفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار