خبرهای داغ:
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: امام حسین(ع)به دنبال قدرت و حکومت نبود بلکه به دنبال یک تغییر اساسی در عالم بود همچنانکه فرمودند من به دنبال اصلاح در امت جدم رسول‌الله(ص) هستم.
کد خبر: ۸۷۶۱۱۶۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
امام حسین(ع) به دنبال یک تغییر اساسی در عالم بود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ سید محمدمهدی میرباقری شب گذشته(21مهر) در مراسم عزاداری امام حسین(ع)با بیان اینکه یکی از سؤالات مطرح‌شده در خصوص واقعه کربلا این است که آیا امام حسین(ع) در کربلا پیروز شد یا خیر؟گفت: بر خلاف دید سطحی نگران که قبام ایشان را شکست خورده تلقی می کنند، امام حسین در ظاهر و هم در باطن پیروز کربلا شدند.
 
وی با بیان اینکه برای تعیین شکست یا پیروزی یک قیام ابتدا باید اهداف آن را مورد بررسی قرار  داد افزود: اگر هدف امام حسین(ع) را بدست آوردن قدرت و حکومت بدانیم، امام حسین(ع) هم در ظاهر و هم در باطن شکست خورده اند اما امام حسین(ع) از پیش می دانستند عاقبت کربلا شهادت و است.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: اما امام حسین(ع) به دنبال هدف والایی بودند که بستر آن جز با شهادت و اسارت محقق نمی شد همچنانکه پس‌ از شنیدن خبر شهادت حضرت مسلم همچنان حرکت امام حسین(ع) ادامه پیدا کرد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حرکت امام حسین(ع) برای گرفتن قدرت ظاهری نبود چراکه بسیاری از سیاستمداران از امام حسین(ع) خواستند که این حرکت را شروع نکند، اما ایشان به حرکت خود ادامه دادچرا که ایشان با علم به شهادت به دنبال بسترسازی برای یک حکومت تاریخی بود.
 
وی افزود: امام حسین(ع) به دنبال یک تغییر اساسی در عالم بود همچنانکه  فرمودند من به دنبال اصلاح در امت جدم رسول‌الله(ص) هستم.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه امام‌حسین(ع) به دنبال یک اقدام تاریخی بود ادامه داد: در آن زمان جامعه از مدار توحید خارج شده بود و امام حسین(ع) به دنبال اصلاح آن بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها