خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف استان سمنان خبر داد

اجرای نیات واقفان خیراندیش در سوگواره بصیرت عاشورایی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از اجرای نیات واقفان خیراندیش در سوگواره بصیرت عاشورایی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۱۱۶۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان اظهار داشت: شناساندن مکتب سرخ عاشورا و عمق بخشیدن به باورهای اقشار مختلف جامعه در خصوص اهداف والای نهضت حسینی، همواره رکن اصلی برنامه‌های فرهنگی جاری در کشور بوده است.

وی تصریح کرد: از دیرباز، همه ساله نسبت به اجرای نیات واقفان در زمینه عزاداری خامس آل عبا (ع)، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مراسم سوگواری در حسینیه‌ها، تکایا، موقوفات و بقاع متبرکه برگزار می‌شد؛ ولی گاهی برنامه نظام‌مندی در این خصوص وجود نداشته و به‌صورت سلیقه‌ای هر موقوفه و بقعه، مراسم خود را اجرا می‌کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و به‌منظور جهت‌دهی به مراسم عزاداری و اجرای صحیح نیات موقوفات مرتبط، طرح‌ها و برنامه‌های متنوع و پرباری را به اجرا درآورده است.

واحدی بیان کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی نیز در همین راستا و با هدف گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه و نیز به‌منظور اجرای هرچه بهتر و صحیح‌تر نیات واقفان خیراندیش، برای سومین سال پیاپی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای هر چه باشکوه‌تر این طرح و استفاده مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه ضروری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: اجرای نیات واقفان خیراندیش با استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در جهت هرچه مطلوب‌تر برگزار کردن مراسم عزاداری سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همواره در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها