خبرهای داغ:
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حضرت عباس(ع) دارای بصیرت دینی و سیاسی بودند، گفت: این امر می‌تواند نقش کلیدی در سعادت و تکامل انسان داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۶۱۱۹۰
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام احمد شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: قمر بنی‌هاشم(ع) از چهره‌های ماندگار تاریخ بشریت هستند و در حقیقت شخصیت سیاسی و دینی، ایشان را ممتاز کرده است.

وی با اشاره به خصلت‌های حضرت عباس(ع) گفت: ایشان بینشی با نفوذ و ایمانی استوار داشتند، پدر بزرگوار ایشان امام علی(ع) و مادر ایشان ام‌البنین است که به وسیله آنها رشد و پرورش پیدا کردند، ایشان همزمان چهار امام مانند امام علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) را زیارت کردند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) نسبت به ائمه ارادت داشتند و تسلیم محض در برابر امام معصوم بودند و نسبت به امام حسین(ع) ادب را رعایت می‌کردند و به عنوان آقا، ‌مولا و سرور ایشان را قبول داشتند، حتی در شرح حال ایشان ذکر شده که در دوران حدود 34 سال زندگی مبارک یک بار امام حسین(ع) را برادر صدا نکردند.

وی بحث اخلاص و ایثار را از خصوصیات بارز دیگر حضرت ذکر کرد و افزود: ایثار حضرت عباس(ع) در روز عاشورا نمود خاصی داشت به طوری که از جان خود گذشتند، شمر برای حضرت عباس(ع) امان‌نامه‌ای آورد، زمانی که امان‌نامه را به حضرت عباس(ع) داده شد، ایشان آن حضرت پاره کردند.

شعبانی عنوان کرد: حضرت عباس(ع) با پاره کردن امان‌نامه فرمودند جانم فدای پسر فاطمه(س)، من زنده بمانم که برادرانم اسیر شما شود، هرگز این کار را نمی‌کنم و این رجز را در روز عاشورا خواندند، من از دینم دفاع می‌کنم، حسین(ع) دین من است و جان خود را فدا می‌کنم، حتی اگر دستم از بدن جدا شود.

وی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) دارای بصیرت دینی و سیاسی بودند، گفت: این امر می‌تواند نقش کلیدی در سعادت و تکامل انسان داشته باشد، در شرایطی که غبار فتنه همه مکان‌ها را گرفته بود و معیار شناخت حق از باطل دشوار بود، حضرت عباس(ع) توانستند جبهه خود را، جبهه حق قرار دهند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: فرد در بصیرت به اندازه‌ای از مقام شناخت می‌رسد که تکلیف خود را دفاع از دین و امام زمان(عج) می‌داند، بنابراین لازم است از خدا بخواهیم نور در بصر و بصیرت در دین را به ما عنایت کند، حضرت عباس(ع) مصداق این امر بودند، به همین دلیل جان خود را فدای مولا و امام کردند.
ارسال نظرات