مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در شهرکرد

همزمان با شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، مراسم باشکوهی در جوار امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۰۷
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم عزادار سید وسالار شهیدان حضور داشتند، مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ذکر مصیبت و نوحه خوانی پرداختند.

در این مراسم که از هنگام غروب آفتاب تا پاسی از شب ادامه داشت، حجج اسلام دکتر صادقی و علیپور؛ طی سخنانی به ذکر فضایل حضرت امام حسین علیه السلام و مصائب روز عاشورای حسینی پرداختند.

شرکت کنندگان در این مراسم با روشن کردن شمع یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی داشتند و با قلوبی مالامال از حزن و ماتم اشک غم از دیدگان جاری ساختند.

مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در دهه اول همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء و سخنرانی و مداحی ویژه عموم مردم و همچنین، مراسم عزدارای از ساعت 16:00 الی 18:00 ویژه خواهران با سخنرانی حجج اسلام علیپور، زنگنه برگزار شد.

لازم به ذکر است: مراسم لبیک یا حسین علیه السلام نیز همزمان با دومین روز از ماه محرم و ورود کاروان امام به کربلا، در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها برگزار گردید.

گفتنی است: مراسم زینبیون، دوازدهم محرم با سخنرانی حجت الاسلام صابری اراکی در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها برگزار می شود.

مراسم سوگواری در آستان امامزادگان به همت هیئت امناء با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان، هیئت انصار المهدی و واحد پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام برگزار می گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار