امام جمعه سنندج گفت: ‌خدمت صادقانه به مردم والاترین معروف است.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۱۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰

ماموستا عبدالرحمن خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بسیج در کردستان اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر جزء جدانشدنی از آموزه‌های مترقی اسلامی است.

وی افزود: دین اسلام و آیین متقن اسلامی همه جوانب زندگی انسان‌ها را مورد توجه قرار داده است و برای همه ابعاد زندگی پیروان این آیین برنامه‌ای کاربردی ارائه شده است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: ائمه جمعه و جماعات به عنوان کارشناسان دینی در جامعه اسلامی به تشریح آیات قرآنی و احادیث نبوی می‌پردازند و در کنار این ویژگی‌ها نیز مردم را به عمل به نیکی‌ها و پرهیز از بدی‌ها راهنمایی می‌کنند.

ماموستا خدایی افزود: هم در آیات قرآن کریم و هم در احادیث نبوی، مسلمانان به امور نیکو دعوت شده و از بدی‌ها نهی شده‌اند.

وی اظهار داشت: ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کنار عمل به فرایضی همچون نماز، زکات، روزه و حج از جمله مواردی است که هر فرد مسلمانی باید نسبت به آن احساس مسؤولیت کند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: هرگونه کم‌کاری در این مسیر موجب صدمات بسیاری بر بنیان خانواده‌ها و تحت تأثیر قرار دادن زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان می‌شود.

ماموستا خدایی افزود: وجود نهادی برای حراست از اهداف و مبانی دینی در زمینه ترویج معروفات و مقابله با گسترش منکرات در جامعه ضروری است و در این راستا نیز باید همه افراد جامعه به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر تلاش کنند.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود از خدمت به مردم و پاسخگویی به آنان در عرصه‌های مختلف به ویژه در بدنه ادارات و سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی به عنوان والاترین معروفات نام برد و از همه مدیران و مسؤولان استانی و شهرستانی و کارکنان ادارات خواست که در این راستا تمام تلاش خویش را به کار ببرند.

ماموستا خدایی در پایان بر ضرورت فراهم‌ کردن زمینه‌های لازم برای آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با مبانی دینی و اعتقادی در جامعه تأکید کرد و از همه دستگاه‌های متولی امر خواست که در این زمینه همت گمارند.


ارسال نظرات