رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر دیواندره

ترویج معروفات نباید فدای مقابله با منکرات شود

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر دیواندره گفت: ترویج معروفات نباید فدای مقابله با منکرات شود.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۱۶
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۲

ماموستا عبدالحمید حسنی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بسیج در کردستان اظهار کرد: فرهنگ غنی مردم ایران به ویژه کردستانی‌ها سرشار از رهنمودها و پندهای پیشینیان است و در این سنن و آیین غنی همیشه به سوی خوبی‌ها دعوت شده‌ایم.

وی افزود: کردستانی‌ها با اختیار خویش دین اسلام را برگزیده‌اند و هم‌اکنون با ایمان و اعتقادات راسخ به عنوان حافظان این آیین الهی، زندگی را سپری می‌کنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر دیواندره خاطرنشان کرد: در طول قرون متمادی مردم کردستان به فرهنگ و سنتی غنی مشهور بوده‌اند و خوبی‌ها و نیکی‌ها در بین اهالی این دیار نمودی عینی و عملی داشته‌است.

ماموستا حسنی افزود: انتظار می‌رود نسل جدید اهالی این خطه نیز همچون گذشتگان خویش مروج نیکی‌ها و مدافع ارزش‌های اسلامی باشند و در این مسیر احساس مسؤولیت کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: هم‌اکنون بسیاری از تلاش‌ها به امر مقابله با منکرات معطوف شده است، در حالی که اگر در کنار مقابله با منکرات به مبحث ترویج معروفات هم به صورت ویژه نگریسته شود می‌توانیم بر هدایت فکری افراد جامعه امیدوارتر باشیم.

امام جمعه دیواندره از ترویج آموزه‌های قرآنی در بین اقشار مختلف مردم و فراهم‌کردن زمینه‌های لازم برای آشنایی مردم با احکام فقهی و مبانی شرعی به عنوان عاملی مهم در برابر ترویج منکرات در جامعه یاد کرد و از همه مسئولان و متولیان امر خواست که در این راستا تمام تلاش خویش را به کار گیرند.

ماموستا حسنی در ادامه سخنان خود به نقش روحانیون در هدایت فکری جامعه اشاره کرد و گفت: از جامعه روحانیت منطقه انتظار می‌رود که با توجه به جایگاه ویژه مردمی خود در مسیر ترویج معروفات و مقابله با منکرات نقش هدایت‌گری خود را به خوبی ایفا کنند.


ارسال نظرات