مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اعلام کرد

برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» برای چندمین سال متوالی در کردستان خبر داد و گفت: قرارگاه استانی این سوگواره در استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۲۶
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در یک نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه‌ در سنندج برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی، اظهار کرد: این رسانه‌ها هستند که می‌توانند واقعیت‌های پنهان جامعه را آشکار کنند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه رسانه‌ای ما یکی از موفق‌ترین و پای کارترین ظرفیت‌های رسانه‌ای در کشور بوده که به صورت واقعی اقدامات و کارهایی را که انجام می‌شود، اطلاع‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه ضمن گرامیداشت ماه محرم گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا بود.

نوروزی به فلسفه قیام عاشورا اشاره و خاطرنشان کرد: هدف از قیام امام حسین در دو نکته اصلی خلاصه می‌شود که همه ما به عنوان پیروان آن امام همام باید آن را الگوی خود قرار دهیم.

وی اظهار کرد: هر کدام از ما در حوزه فردی و اجتماعی رسالت‌هایی داریم که باید دست به دست هم داده و وظایف خود را انجام دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اقامه نماز را از دیگر اهداف قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: نماز به عنوان یک معروفات بزرگ باید در جامعه ما مورد توجه قرار گیرد و تک‌تک افراد در کنار ادای این واجب الهی دیگران را نیز به نماز خواندن تشویق کنند.

نوروزی در ادامه با اشاره به اقدامات اداره‌کل اوقاف به ویژه در حوزه فرهنگی، گفت: برنامه‌های فرهنگی این سازمان موجب شده اوقاف جایگاه خوبی را در بین مردم پیدا کند.

رضایتمندی 85 درصدی از برنامه‌های اوقاف

به گفته وی، سطح رضایتمندی مردم براساس آمار پیامک‌ها از برنامه‌های این سازمان به بیش از 85 درصد رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان این افتخار را دارد که در تمام برنامه‌ها مراسماتی که در سطح استان برگزار می‌شود، حضوری فعال دارد.

نوروزی در ادامه به برنامه‌های مختلف اداره‌کل اوقاف استان در ماه محرم اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی از برنامه‌های اوقاف استان در ماه محرم‌الحرام است.

تشکیل قرارگاه استانی سوگواره «بصیرت عاشورایی»

وی از تشکیل قرارگاه استانی سوگواره «بصیرت عاشورایی» در مرکز استان خبر داد و گفت: قرارگاه‌های شهرستانی این سوگواره نیز در سطح ادارات شهرستانی ایجاد و فعالیت‌های خود را به صورت ویژه آغاز کرده‌ است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان به تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» با توجه به ورود کاروان امام حسین(ع) در مهرماه امسال نیز اشاره کرد و افزود: شیرخوارگان حسینی از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که در روز جمعه هفته جاری در شهرهای مختلف استان برگزار خواهد شد.

نوروزی اظهار کرد: سومین برنامه اداره‌کل اوقاف در این ماه احلی‌من‌العسل است که هدف از برگزاری آن تبیین شخصیت واقعی حضرت قاسم و رشادت‌های این امام همام است.

*راه‌اندازی خیمه‌های معرفت در کردستان

وی با اشاره به راه‌اندازی خیمه‌های معرفت در سطح استان به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: خیمه‌های معرفت از دیگر برنامه‌های اوقاف در ماه محرم است که در قالب 6 خیمه اجرا می‌شود.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان، خیمه پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی با بهره‌گیری از ظرفیت 100 روحانی بومی و غیربومی، غرفه حجاب و عفاف، قرآن بخوان و جایزه بگیر، ایستگاه‌های پزشکی، مشاور کودک، غرفه وقف‌های جدید و ایستگاه همه واقف باشیم در قالب طرح خیمه‌های معرفت در سطح استان ایجاد خواهد شد.

نوروزی از استقرار موکبی از کردستان با نام حضرت سیدالشهدا در مرز مهران خبر داد و گفت: این کار برای نخستین‌باری است که در سطح استان اجرا می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش نهضت بیداری با خطبه‌های عربی و تجمع بزرگ لبیک یا رسول الله همزمان با رحلت پیامبر مکرم اسلام از دیگر برنامه‌های اداره‌کل اوقاف استان در سال‌جاری خواهد بود.


ارسال نظرات