در سراب؛

فروش برنج آمریکایی ویژه ماه محرم با آرم دولتی واکنش عزاداران و روحانیون را در پی داشت

خبرگزاری بسیج: رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه سراب در جمع عزاداران مسجد جامع این شهرستان گفت: واقعه‌ای در سراب به وقوع پیوسته که قلبم را جریحه‌دار کرده که قطعا قلب غیرتمندان حسینی سرابی را جریحه‌دار می‌کند.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۳۰
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸


به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از فارس، حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: برنج‌هایی را با گونی‌های بزرگ آورده‌اند و روی آن نوشته‌اند برنج دانه بلند آمریکایی و بعد تبلیغ کرده‌اند که این برنج‌ها را برای عزاداران امام حسین(ع) با قیمتی نسبتا پایین‌تر پخش خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: قضاوت نمی‌کنم که توزیع این برنج‌ها عمدی، سهوی و یا از روی غفلت بوده است ولی واقعیت این است که ما به آمریکا و استکبار می‌گوییم هیهات منا الذله و عملی بر خلاف آن از برخی مسئولان سر می‌زند که در این رابطه با استاندار و مدیرکل تعاون روستایی گفت‌وگو کردیم که آیا واقعا از آمریکا برنج وارد شده که گفتند خیر چنین اتفاقی نیفتاده است.

اکرمی در ادامه با ابراز تاسف دوباره گفت: پس چگونه است که روی برنج اروگوئه‌ای به فارسی نوشته می‌شود برنج دانه بلند آمریکا و مغازه‌دار سرابی هم روی مغازه می‌نویسد برنج دانه بلند آمریکایی ویژه محرم.

امام جمعه سراب با اشاره به روح بلند آزادی‌خواهی و عزت حضرت امام خمینی(ره) ابراز داشت: روحت شاد اماما که فرمودی نگذارید این انقلاب به دست نامحرمان و نامردان بیفتد.

وی ادامه داد: معنا ندارد که زیر برنج می‌نویسند برنج آمریکایی دانه بلند و آن هم با آرم بازرگانی دولتی، پس باید درمقابل عزاداران پاسخگو باشند.

اکرمی گفت: یکی از دوستان می‌گفت سال گذشته این اتفاق در عراق افتاد و حال نمی‌دانم مساله توزیع این برنج‌ها غیرت‌سنجی، حساسیت‌سنجی، عزادارسنجی و یا امتحان انقلابی‌هاست؛ شایدم غفلت است که بعید است چنین عملی با گذر از این همه مبادی در تهران بسته‌بندی و برای پخش در استان غیرتمند آذربایجان‌شرقی به تبریز ارسال شود.

وی این عمل را توهین به مردم و عزاداران حسینی عنوان و ابراز داشت مسئولینی که در پخش آن دست داشتند باید پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی در جمع عزاداران سراب با انتقاد از توزیع برنج آمریکایی اظهار داشت: مسئولان هرچه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری این برنج‌ها از سطح فروشگاه‌ها اقدام کنند.

امام جمعه سراب با بیان اینکه از شخص استاندار می‌خواهم تا در این مورد وارد عمل شود، تاکید کرد: آمریکا کشور متخاصم با ایران اسلامی است و بیشترین ضربه را به ما وارد کرده و روا نیست تا این حد با آن مراوده اقتصادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از فروشگاه‌های دولتی با عرضه این برنج در شیشه خود آن را ویژه محرم اعلام کرده که اوج بدسلیقگی خود را می‌رساند در حالی که شعار سرورمان سیدالشهدا هیهات منا الذّله است توزیع این برنج به گونه‌ای دهن‌کجی به مردم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار