رئیس‌کل دادگستری کردستان

امر به معروف در کتاب‌های درسی مورد بی‌مهری قرار گرفته است

رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: در کتب درسی دانش‌آموزان به بسیاری از حوزه‌ها توجه شده، اما امر به معروف و نهی از منکر مورد بی‌مهری قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۴۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی‌اکبر گروسی در همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر حوزه معاونت سازمان‌های نظامی و قضائی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، اظهار کرد: تلاش‌هایی که دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در راستای رونق‌بخشی به این فریضتن الهی انجام می‌دهد، جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای یک جایگاه بسیار مهم در دین اسلام و نظام اسلامی کشور است، خاطرنشان کرد: در قرآن، احادیث و روایات و کتب الهی این واجب دینی امر به معروف و نهی از منکر در کنار واجبات مهم مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌خشکاند چون بخش قابل توجهی از مشکلاتی که امروز جامعه ما را گرفتار کرده، ناشی از بی‌توجهی به این فریضتن الهی است.

گروسی با تاکید بر اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر شرط توسعه و رستگاری هر جامعه است، گفت: تسکین، آرامش هر جامعه و بقای خانواده‌ها بستگی به اجرای این فریضتن الهی دارد.

وی گفت: اگر همه ما به فرمان الهی تن دهیم بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه برطرف خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: مشکل اصلی ما امر به معروف و نهی از منکر نیست بلکه امر شونده و نهی شونده امروز مشکل اصلی ما در احیا و ترویج این فریضتین الهی است.

گروسی گفت: ما باید برنامه‌های تربیتی و تربیت نسل آینده را از همان دوران کودکی انجام و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در آنها نهادینه سازیم.

به گفته وی، به امر به معروف و نهی از منکر باید ریشه‌ای بپردازیم و این موضوع مهم را در به صورت ویژه‌تر در دستور کار قرار دهیم.

معاون دستگاه‌های نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: در کتب درسی دانش‌آموزان به بسیاری از حوزه‌ها توجه شده، اما امر به معروف و نهی از منکر مورد بی‌مهری قرار گرفته است، که باید در این راستا گام‌های اساسی برداشته شود.

گروسی در ادامه از معاونت دستگاه‌های نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان به عنوان یکی از فعال‌ترین معاونت‌ها نام برد و گفت: در زمینه عیون خودرویی و اماکن برنامه‌های بسیار خوبی در استان از سوی این معاونت انجام شده است.

به گفته وی، ساماندهی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرک‌های نظامی و انتظامی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مخاطبین مختلف، ایجاد شعبه ویژه برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از جمله اقدامات این معاونت در سطح استان بوده است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط بسیار خوبی بین ستاد امر به معروف و معاونت پیشگیری دستگاه قضا در استان وجود دارد که همین امر موجب شده در بحث پیشگیری گام‌های اساسی در سطح استان برداشته شود.



ارسال نظرات