نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: با توجه به اینکه مسکن ضرورت زندگی و آرامش است، دولت باید در تولید مسکن ارزان‌قیمت به قشر محروم جامعه کمک کند.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۶۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در چهارمین شورای اداری استان کردستان در سال جاری که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در ارتباط با شهادت امام حسین(ع) می‌فرماید، شهادت امام حسین(ع) گرما و عشقی در دل مومنان ایجاد می‌کند که تا ابد سرد نمی‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ایران اسلامی تنها کشور اسلامی است که قانون آن مطابق با موازین الهی است و لذا باید تلاش کرد که با ترویج خوبی‌ها و امر به معروف، جلو مفاسد و بدی‌ها را گرفت.

وی در ادامه گفت: خداوند در قرآن وعده مسکن طیبه به بهشتیان داده است و آنچه در اسلام برای انسان‌ها به عنوان سعادت در نظر گرفته شده است، بحث مسکن است، مسکنی که انسان‌ها بدون دغدغه در آن زندگی کنند.

وی عنوان کرد: اگر مقررات اسلام در جامعه را رعایت و به داشته‌های اسلام توجه کنیم، جدای از مسکن، شهرها نیز طیبه و جای زندگی و آرامش می‌شوند.

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: مسکن یک مسأله اساسی و ضروری برای هر فردی است لذا باید تلاش شود با برنامه‌ریزی درست و اصولی، این دغدغه را برطرف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: مسکن در استان کردستان از دو جهت دارای اهمیت است، یکی اینکه زمین برای ساخت و نیز اجاره‌بهای مسکن بالاست و دوم اینکه رکود در ساخت و ساز وجود دارد.

حسینی‌شاهرودی افزود: در صورتی که مشکلات مسکن مهر کردستان سامان یابد و زودتر به متقاضیان تحویل داده شود، بسیار موثر خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: براساس اینکه مسکن، دغدغه و ضرورت زندگی و آرامش است، دولت باید در تولید مسکن ارزان‌قیمت به قشر محروم جامعه کمک کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دولت باید ضمن اینکه مجموعه‌هایی مانند کمیته امداد، بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام در ساخت مسکن انبوه را حمایت کند، خود نیز یک طرح جدی داشته باشد تا مسکن ارزان و انبوه را تولید کند که این مهم در کردستان ضرورت بیشتری دارد.

وی در بخش دیگری به عقب‌ماندگی کردستان در زمینه راه‌ها و زیرساخت‌های جاده‌ای اشاره کرد و گفت: این موضوع به اندازه‌ای اهمیت دارد که نگاه رهبری نیز متوجه این قضیه شده است که 50 میلیارد تومان را برای جاده مریوان ـ سنندج اختصاص داده‌اند.

حسینی‌شاهرودی در پایان گفت: اگر اقداماتی شده است، اما چون راه زیرساخت توسعه است، باید بیشتر به این مولفه توسعه در کردستان توجه کرد.


ارسال نظرات