امام جمعه مریوان گفت: شخصیت دینی و ایثارگری امام حسین(ع) برای تمام ادیان و مذاهب، قابل احترام است.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۸۸
|
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

ماموستا مصطفی شیرزادی در حاشیه برگزاری مراسم عاشورای امام حسین(ع) در مریوان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بسیج در این شهرستان اظهار کرد: ایستادگی در برابر دشمنان و استقامت و پایداری در مقابل ظالمان بزرگترین درس‌های مکتب امام حسین(ع) به همه مسلمانان جهان است.

وی با بیان اینکه دفاع از مظلومان دیگر پیام قیام عاشورایی امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با قیام الهی خود به همه ما مسلمانان این درس را داد که در برابر ستم و ظلمی که به مظلومان می‌شود سکوت نکنیم.

به گفته وی، احیای مسأله امر به معروف و نهى از منکر به عنوان دو رکن اصلی در اسلام که این دین را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه می‌کند بزرگترین انگیزه امام حسین(ع) از قیام عاشورا بود.

امام جمعه مریوان خاطرنشان کرد: دستیابی به خواسته‌های نفسانی و رسیدن به مقام و ثروت جایی در شکل‌گیری قیام عاشورا نداشت و اصلاح امت پیامبر و جلوگیری از تحریف اسلام و ارزش‌های آن مهم‌ترین هدف نوه بزرگوار پیامبر از قدم نهادن در این میدان بی‌بازگشت بود.

ماموستا شیرزادی با بیان اینکه امام حسین(ع) به خوبی می‌دانست که انتخاب این مسیر راهی برای بازگشت ندارد و قطعا جان خود، اهل بیت و یاران وفادارش فدا می‌شود، گفت: امام حسین(ع) راه امر به معروفی را در پیش گرفته بود که برای تحقق آن حاضر به فدای تمام داشته‌ها و عزیزانش شد و به حق رمز ماندگار قیامش نیز همین بود.

وی اظهار داشت: در تاریخ نهضت‌های الهی، هیچ نهضتی بدون ایثارگری و وفاداری جان نگرفته و امام حسین(ع) با قیام خود بزرگترین درس‌ها به ویژه پرهیز از جهل و نادانی را به ما داد.

امام جمعه مریوان با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) در زمانی صورت گرفت که جای معروفات با منکرات عوض شده بود، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) و یاران و خانواده آن حضرت در راه اهداف والای امر به معروف و نهی از منکر شهید و جان پاک خود را نثار کردند.

ماموستا شیرزادی شهادت امام حسین(ع) اسوه پاک نبوی را داغی بزرگ در تمام طول تاریخ بشریت دانست و اظهار داشت: شخصیت دینی و ایثارگری امام حسین(ع) برای تمام ادیان و مذاهب، قابل احترام است.


ارسال نظرات