خبرهای داغ:
امام‌جمعه باغ بهادران گفت

در اسلام دفاع از مظلوم حدومرز نمی‌شناسد/سران فتنه ۸۸ فریب نخورده بودند/ فتنه‌گران به دنبال ایجاد حکومتی نظیر سعودی‌ها در ایران بودند

امام‌جمعه باغ بهادران گفت: سران فتنه ۸۸ فریب نخورده بودند بلکه از همان ابتدا به دنبال ایجاد حکومت اسلامی نظیر عربستان و ترکیه در ایران بودند.
کد خبر: ۸۷۶۱۳۱۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ازلنجانا، حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ 22 مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان با اشاره به اهمیت دفاع از مظلوم در جهان اسلام اظهار کرد: اسلام در دفاع از مظلوم حد و مرز نمی‌شناسد.

امام‌جمعه باغ بهادران بابیان اینکه امروزه نقش مدافعان حرم در دفاع از مظلومان عالم بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: افرادی که از حضور مدافعان حرم کریمه اهل‌بیت(علیه السلام) در سوریه ابزار نگرانی می‌کنند ۲ دسته‌اند.

خطیب نماز جمعه باغ بهادران ادامه داد: دسته اول کسانی هستند که منافع آن‌ها با حضور مدافعان حرم به خطر می‌افتد که این دسته شامل جبهه استکبار و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار است و دسته دوم افرادی هستند که متأثر از شایعات شبکه‌های ماهواره‌ای بوده و ابراز ناراحتی می‌کنند که باید برای چنین افرادی اهداف حضور مدافعان تبیین شود تا از خواب غفلت بیدار شوند.

حجت‌الاسلام فرهنگ با اشاره به فتنه سال ۸۸ در کشورمان متذکر شد: سران فتنه ۸۸ فریب نخورده بودند بلکه از همان ابتدا به دنبال ایجاد حکومت اسلامی نظیر عربستان و ترکیه در ایران بودند.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران به حکومت اسلامی بر مبنای ولایت‌فقیه اعتقادی ندارند یادآور شد: از آن جایی‌ که ولایت‌فقیه مانع از دست‌یابی این فتنه گران به زیاده‌خواهی دنیایی آن‌ها بود مورد هجمه دشمنان خارجی و داخلی قرار گرفت.

امام‌جمعه باغ بهادران در ادامه با توجه به قیام امام حسین(علیه السلام) تصریح کرد: قیام امام حسین(علیه السلام) یک قیام الهی و بر مبنای توحید و بندگی بود و شهادت مظلومانه ایشان هم احیاگر حکومت الهی در زمین بود.

حجت‌الاسلام فرهنگ با تأکید بر ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه تشریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با تاسی از قیام عاشورا صورت گرفت و مقدمه‌ای برای تحقق اهداف والای فرهنگ عاشورایی به‌ حساب می‌آید.

خطیب نماز جمعه باغ بهادران با توجه به قیام‌های صورت گرفته در کشورهای منطقه و آغاز بیداری اسلامی در این کشورها خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین تفاوت انقلاب ایران با قیام‌های منطقه به ولایت و ولایت مداری برمی‌گردد.

وی افزود: در انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رحمته الله علیه) کانون وحدت در جامعه بودند و به‌ عنوان نهاد مقاومت در جامعه رهبری می‌کردند که متأسفانه برخی از قیام‌های مردم منطقه از چنین موهبت الهی بی‌بهره بودند و برخی از فرصت‌طلبان  جبهه استکبار چنین قیام‌هایی را به نفع خود مصادره کردند.

امام‌جمعه باغ بهادران وحدت در جوامع اسلامی را امری ضروری دانست و متذکر شد: دشمنان به دنبال این هستند که از هر فرصتی برای نفوذ در میان مسلمانان بهره ببرند که باید با وحدت و همدلی در مقابل چنین توطئه‌ای ایستادگی کرد.

حجت‌الاسلام فرهنگ با اشاره به راه‌های نفوذ دشمنان در بین جوانان تصریح کرد: مشغول کردن جوانان به مسائل جنسی، پوشش جوانان و از بین بردن حیای زنان و غیرت مردان از جمله برنامه‌هایی است که دشمنان برای نفوذ در جوامع اسلامی در دستور کار خود داده‌اند.

خطیب نماز جمعه باغ بهادران در پایان اظهار داشت: از تمامی مسؤولان جامعه تقاضا داریم که کارهای فرهنگی،  اجتماعی و عمرانی هدفمند و فکری را در جامعه دنبال کرده و از پرداختن به مسائل فرعی اجتناب کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار