همزمان با سراسر کشور و با شعار «لبیک یا زینب» همایش رهروان زینبی در بیش از 6 نقطه استان هرمزگان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۶۱۳۳۹
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، منیر محمدی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان هرمزگان در گفت و گو با خبر نگار سوریاس اظهار داشت : همزمان با 12 محرم، همایش "رهروان زینبی” با حضور پرشور و باشکوه بانوان عزادار همزمان با سراسر کشور در هرمزگان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و بسیج جامعه زنان استان هرمزگان و پایگاه مقاومت سطح استان  با هدف ترویج فرهنگ حجاب و زنده نگه داشتن قیام عاشورا و نقش حضرت زینب(س) در دفاع از ولایت در در امامزاده سید مظفر علیه السلام بندرعباس برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان هرمزگان هدف از برگزاری همایش رهروان زینبی تبیین نقش آفرینی های حضرت زینب در واقعه کربلا و پس از آن ، دانش افزایی پیام های عاشورا و تبیین ابعاد مختلف الگوی سوم زن و نقش زنان در جهاد کبیر عنوان کرد.

محمدی بیان داشت: این برنامه مصادف با دوازدهم محرم با شعار «لبیک یا زینب»(س) در امامزاده سید مظفر علیه السلام (ع) بندرعباس و 6 نقطه دیگر در استان از ساعت 15:00تا 17:30 روز جمعه ، بیست و سوم مهرماه برگزار می شود.

وی یادآور شد: در این همایش میثاق نامه تجمع بزرگ رهروان زینبی به عنوان عهد و پیمان عزاداران حسینی با حضرت زینب کبری سلام الله علیها با شعار «لبیک یا زینب» قرائت می شود .

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان هرمزگان در پایان خاطر نشان کرد : حضرت زینب(س) زنی شجاع بود که در تبعیت از ولی زمان خود حرکت کرد ما نیز با یاری جستن از خداوند متعال می‌توانیم اینگونه باشیم و از حضرت زینب (س)  الگو بگیریم تا بتوانیم  به "هل من ناصر ینصرنی” امام حسین(ع) لبیک بگویم .
ارسال نظرات