مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با تاکید بر شناخت مکتب عاشورا در جامعه اسلامی گفت: امروز جامعه اسلامی ما نیاز به مادرانی دارند که تربیت یافتگانی تحویل جامعه دهند تا بتوانند زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران اسلامی باشند.
کد خبر: ۸۷۶۱۳۴۲
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
زهرا یعقوب‌نژاد بعد از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به نقش زنان در نهضت کربلا اشاره‌کرد و اظهارداشت: یکی از جریان‌های مؤثر در پیشرفت نهضت عاشورا حضور قوی و مؤثر زنان بود که مصداق این جمله است که "کربلا  می‌مرد اگر زینب نبود" و در این کلام رازی نهفته است که نیاز به شناخت مکتب عظیم عاشورا دارد.

وی، یکی از رموز موفقیت انقلاب حضرت زینب کبری (س) را پیوند او با مقام ولایت دانست و بیان‌داشت: کار و تلاش زینب کبری(س) را از یک نگاه می‌توان نوعی حرکت برای حفظ و تداوم سیر ولایت و حکومت حق دانست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در ادامه  با بیان اینکه حضور زنان در واقعه کربلا به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیرگذار بوده است، اضافه‌کرد: زنانی همانند همسر زهیر بن قین بجلی و مادر وهب مسیحی از جمله تعیین ‌کننده ‌ترین زنان پس از حضرت زینب (س) در نهضت عاشورا هستند.

مشاور استاندار هرمزگان در امور بانوان تصریح‌کرد: واقعه عاشورا گرچه حقیقتاً تلخ و جانسوز است اما در درون خود تابلوی زیبایی است از آزادگی و شناخت انسان‌ها و همچنین بزرگی مقام زن و پشتیبانی زنان از مردان را می‌توان به شکل کامل در حادثه کربلا مشاهده کرد.

وی بیان‌کرد: نقش حضرت زینب (س) در واقعه کربلا اگر به اندازه قیام کربلا نباشد کمتر هم نیست و همچنین آن بزرگ بانوی اسلام در واقعه عاشورا با حماسه آفرینی‌های خود الگوی بزرگی از قیام حق علیه باطل برای تمامی انسان‌ها از خود بر جای گذاشت.

یعقوب نژاد اضافه‌کرد: حضور زنان در واقعه کربلا ابتدا آموزش صبر و بردباری، پیام رسانی و افشاگری واقعه کربلا به جهانیان داشت و سپس حفظ ارزش‌ها و کرامت انسانی و مدیریت در واقعه کربلا که در راستای اهداف نهضت عاشورا بوده است را نشان دادند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان عنوان‌کرد: زنان انقلابی جمهوری اسلامی ایران با تاسی از واقعه کربلا فرزندانی تربیت کردند که هشت سال دفاع مقدس و سرانجام پیروزی حق بر باطل را رقم زدند و امروز جامعه اسلامی ما نیاز به مادرانی دارند که تربیت یافتگانی تحویل جامعه دهند تا بتوانند زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران اسلامی و رهروان صادق حضرت مهدی (عج) باشند.

وی گفت: نگاه مادرانه بانوان مسلمان ایرانی و شور و شوق آنها به حل مسائل جامعه پیرامون خود، آموزه ‌هایی است که از مکتب عشق محرم و صفر فراگرفته‌اند و تعهد و مسئولیت در حفظ شئونات اسلامی، بنیان خانواده و ارزش‌های دینی و مذهبی از جمله آنان است.
ارسال نظرات