خبرهای داغ:
سرپرست اداره کل فنی و طراحی شهرداری قم خبر داد
سرپرست اداره کل فنی و طراحی شهرداری قم از تهیه و تصویب طرح فاز یک دریاچه مصنوعی بوستان غدیر توسط کمیته بررسی و تصویب طرح‌ها خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۱۴۲۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رضا خانه‌زاد یزدی با اشاره به مراحل پیگیری طراحی دریاچه مصنوعی بوستان غدیر، خاطرنشان کرد: طرح فاز یک دریاچه مصنوعی بوستان غدیر به مساحت 5/4 هکتار با کاربری‌های مختلف‌ تهیه و تصویب شده است.

وی گفت: این طرح با کاربری‌های دریاچه 5/1 هکتاری با قابلیت قایقرانی، 2 رستوران مجزا، پیست موتور سواری و... آماده برای مراحل اجرایی شده است.

سرپرست اداره کل فنی و طراحی شهرداری قم با بیان اینکه طرح این دریاچه توسط اداره طرح‌های معماری تهیه شده است، افزود: کمینه و بیشینه تأمین آب دریاچه از منابع مختلف از جمله حق‌آب‌های رودخانه، چاه‌ها و سیلاب‌های فصلی، بررسی مکانیکی انتقال آب از حوضچه رسوب‌گیر به دریاچه با سیاست تقویت بهره‌برداری فراغتی از آن، ایجاد تفریحگاه‌هایی برای شهروندان و ایجاد فضاهای خلاق و پویا با توجه به جذب سرمایه‌گذاران عمومی از جمله مواردی است که در طراحی این رودخانه توسط شهرداری قم در نظر گرفته شده است.

وی راهبرد اصلی در طراحی دریاچه مصنوعی بوستان غدیر که از نظر بهینه سازی و کاهش هزینه‌های اجرایی کاملا سازگار با وضع موجود است را برنامه‌ریزی نوین تفریحی فراغتی خواند و خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی طرح این مجموعه، ارتقاء ظرفیت تفریحی شهر قم، استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری، اشتغالزایی و احیاء منظر شهری است.

یزدی با اشاره به مشکل کمبود پارکینگ در بوستان غدیر خاطرنشان کرد: در حوزه شمال غربی محوطه دریاچه بوستان غدیر پارکینگی با ظرفیت 200 خودرو جانمایی شده است.

وی گفت: رایزنی‌ها در راستای تأمین اعتبار و جذب سرمایه‌گذار برای عملیاتی کردن طرح فوق در نیمه دوم سال در حال انجام است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها