خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: محور اصلی نهضت عاشورا و کربلا امر به معروف و نهی از منکر بود و همه عزاداری‌ها و دسته‌هایی که راه افتاده در ادامه هدف اصلی امام حسین(ع) برای به پا داشتن این فریضه الهی بوده است.
کد خبر: ۸۷۶۱۴۴۰
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی این شهر برگزار شد، با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: محور اصلی نهضت عاشورا و کربلا امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی اهتمام مردم به تحقق فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را خواستار شد و تصریح کرد: همه عزاداری‌ها و دسته‌هایی که راه افتاده در ادامه هدف اصلی امام حسین(ع) برای به پا داشتن امر به معروف و نهی از منکر بوده است و همه ما باید نسبت به تحقق این فریضه در جامعه تلاش کنیم.

امام جمعه قم تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر را امری ضروری دانست و گفت: همه مردم باید بدانند که آمران به معروف و ناهیان از منکر جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند و نسبت به تحقق این امر اهتمام ورزند.

وی با اشاره به ایام عزاداری امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: امسال در ایران و دیگر کشورهای جهان در فضایی مملو از منطق، اخلاق و دین‌مداری عزاداری برگزار شد؛ عاشورای حسین‌بن علی(ع) امروز برای جامعه مظهر وحدت است و ما باید زیر چتر عاشورا مسیر پر فراز و نشیب امام(ع) را ادامه دهیم.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه همانطور که دل‌ها با حسین(ع) پیوند دارد ظاهر نیز با ایشان پیوند داشته باشد، به برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی در شب عاشورا اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها از قبل باید پیش بینی می‌شد هرچند مردم با عاشق اهل بیت(ع) هستند و حرمت اباعبدالله را خوب حفظ کردند ولی این موجب نمی‌شود که مسوولان از قبل پیش بینی دقیق نداشته باشند.

وی تصریح کرد: امید است در برنامه‌های آتی با وجود نگرانی‌هایی که در خصوص این برنامه وجود داشت دقت بیشتری صورت گرفته و مسوولان از قبل تدبیر لازم را بیندیشند.

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور خاطرنشان کرد: 4 هزار نقطه در داخل و خارج کشور مراسماتی با این عنوان برگزار شد که این ظرفیت عظیم و شگرف عاشورا را نشان می‌دهد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی سیاست مداران خارجی نسبت به مراسم شیرخوارگان حسینی موضع گرفته‌اند، گفت: این نشان دهنده عمق تاثیرگذاری این اقدامات برای تربیت نسل آینده ما است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نظرات امام خمینی(ره) در خصوص عزاداری امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) تاکید ویژه‌ای بر گره خوردن جریان کربلا با سیاست داشتند و با برخی روشنفکرنماها در این زمینه مبارزه کردند.

حسینی بوشهری با اشاره به نقش امام سجاد(ع) در تقویت جامعه اسلامی تصریح کرد: امام سجاد(ع) نقش ویژه‌ای در تدوین صحیفه سجادیه ایفا کردند و این یادگار ویژه در دعا را برای جامعه اسلامی باقی گذاشتند.

وی با تاکید بر مصیبت‌های امام سجاد(ع) پس از جریان عاشورا تصریح کرد: امام سجاد(ع) با صبر بر این مصیبت اهداف این جریان عظیم را منتشر کرده و شاگردان بسیاری را نیز در دوران حیاتشان تربیت کردند.

امام جمعه قم با اشاره به فجایع آل سعود در یمن خاطرنشان کرد: آن‌ها در مجلس ترحیمی بمب فرو ریختند و صدها انسان بی‌گناه که در این مراسم شرکت کرده بودند را به خاک و خون کشیدند.

وی تصریح کرد: مجامع جهانی چه می‌کنند، دبیرکلی می‌آید و دبیرکلی می‌رود آن‌ها دست نشانده صهیونیست‌ها هستند و اول باید با آن‌ها بیعت کنند و چرا سکوت می‌کنند چرا اجازه می‌دهند در جهان چنین اتفاقاتی بیفتد.
ارسال نظرات