امام جمعه دامغان:

هوشیار و درصحنه باشیم تا کربلا تکرار نشود/ آل سعود هدفی جز تنش آفرینی در منطقه ندارد

امام جمعه دامغان گفت: کربلا صحنه نبرد دو تفکر حسینی و یزیدی بود و این روبرویی همواره در طول تاریخ ادامه دارد، اکنون اگر می‌خواهیم کربلا تکرار نشود و طوفان هجوم کوفیان و یزیدیان زمان اردوگاه شیعه را نابود نکند باید هوشیار، در صحنه و پشتیبان حسین زمان باشیم.
کد خبر: ۸۷۶۱۴۷۵
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور سوگواران شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران والامقامش و سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام سجاد(ع) در مصلی امام خمینی(ره) دامغان برگزار شد، اظهار داشت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) پیام‌آوران بزرگ نهضت الهی و خون‌های به زمین ریخته دشت کربلا بودند که با تبیین اهداف قیام اباعبدالله(ع) نقشی بی‌بدیل در حیات شیعه و گفتمان عاشورا ایفا نمودند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه شرایط زمان امامت حضرت زین العابدین(ع) پس از وقایع کربلا و شام، شرایط خفقان و تقیه بود، خاطر‌نشان کرد: امام سجاد(ع) وقایع عاشورا و پیام نهضت حسینی را درک و چون درسی انسان‌ساز و روشنی بخش تبیین نمود، صحیفه سجادیه مشتمل بر 54 دعای ارزشمند یادگار جاودان آن حضرت، افتخار و ذخیره بزرگ معارف شیعیان است.

خطیب نماز جمعه حلم و بردباری، شجاعت، فصاحت و بلاغت، جود و کرم را از صفات بارز خاندان عصمت و طهارت برشمرد و گفت: حضرت امام سجاد(ع) پس از کربلا با صحیفه سجادیه که به حق زیور آل محمد نام گرفته و پرورش بیش از 170 شاگرد که همگی از خواص شیعه آل محمد(ص) هستند، پیام نهضت کربلا را برای نسل‌های بعد از خود تبیین کردند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اینکه عربستان سعودی و حامیان آمریکایی، اسرائیلی و غربیش پس از شکست در رسیدن به اهدافشان در سوریه، عراق و یمن علی‌رغم کشتار هزاران انسان بیگناه و اتفاقاتی همچون اهدام کشتی مزدور اماراتی توسط موشک‌های انصارالله یمن، اکنون آل سعود برگزاری رزمایش دریایی را در دستور کار پلید خود قرار داده و هدفی جز تنش آفرینی بیشتر در منطقه ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان اینکه عربستان سعودی به دنبال نجات خود با سیاست پرورش تروریست است، اضافه کرد: آل سعود با جنایات گسترده در منطقه و حمایت و پرورش تروریستها نه تنها به جهان اسلام بلکه به جهان بشریت خیانت می‌کند و اکنون پس از ماه‌ها کشتار مردم یمن در یک بمباران قریب به 700 انسان بیگناه را به شهادت می‌رساند؛ بی‌تردید این جنایات بی‌جواب نخواهند ماند.

امام جمعه دامغان در ادامه ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید والامقام آیت الله اشرفی اصفهانی، یاد یار صدیق امام و رهبری آیت الله مهدوی کنی را گرامیداشت و افزود: این عالم نستوه سیاست ورزی صادقنه و انقلابی‌گری عاقلانه را در عمل تفسیر نمود و رشد و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی و نیرو پروری را همواره اساس راه خود قرار داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار