خبرهای داغ:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوئین زهرا گفت: عزاداری هایی که موجب آزار و اذیت مردم باشد مورد پذیرش اباعبدالله نخواهد بود.
کد خبر: ۸۷۶۱۵۰۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
حجت‌الاسلام محمد رضوانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوئین زهرا در در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین اظهار کرد: عزاداری‌ها باید با نظم و به دور ازمردم آزاری برگزارگردد.
رضوانی ابراز کرد: استفاده از طبل‌های غول پیکر و علامت‌هائی که سال به سال بر دامنه آنها اضافه می گردد هیچ گونه سند روائی و حدیثی ندارد و ساخته و پرداخته خود ما است که یکی از انحرافات عزاداری ها به حساب می آید.
این مسئول یادآور شد: وقتی هیئتی در خیابان اقدام به کوبیدن طبل‌های بزرگ می‌کند باعث آزار و اذیت مردم به ‌ویژه بیماران و سالخوردگان می‌شود و این مسئله مورد پذیرش اباعبدالله (ع) نیست.
وی در ادامه خواستار رعایت احترام، نظم و انضباط، دوری از درگیری، دقت در توزیع نذورات و ذبح قربانی ها و رعایت ساعات تعیین شده برای آغاز و پایان حرکت دسته جات عزاداری در هیئات مذهبی شد.
رضوانی خاطر نشان کرد: این تصمیمات با هماهنگی مسئولان شهرستان ها و در راستای برگزاری یک عزاداری سالم و بدون نکات انحرافی اتخاذ شده و یقیناً هیئات محترم مذهبی نیز برای اجرای آن همکاری های لازم را خواهند نمود.
2001/ت20/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها