یک متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: دستبندهای چرمی و پلاستیکی به دلیل وجود رنگ‌ها و موادی که در دباغی چرم استفاده می‌شود زمینه را برای رشد میکروب در سطح پوست فراهم می‌کند.
کد خبر: ۸۷۶۱۵۰۸
|
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، پروین منصوری، متخصص بیماری‌های پوست و مو اظهار کرد: استفاده از دستبندهای چرمی یا پلاستیکی که بین جوانان مرسوم است به دلیل وجود رنگ‌ها و موادی که در دباغی چرم استفاده می‌شود در افرادی که زمینه‌های حساسیت دارند می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در پوست شود.

 

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: گفت: از طرفی تماس رطوبت با این دستبندها مواد حساسیت‌زای آن را آزاد کرده و به دنبال آن قرمزی پوست، دانه‌های آبدار و خارش ایجاد می‌شود که زمینه را برای رشد میکروب در سطح پوست فراهم می‌کند.

 

این استاد دانشگاه علوم پزشکی اذعان کرد: هنگامی که پوست سطح دفاعی خود را از دست می‌دهد میکروب‌های آن وارد محیط شده و ایجاد عفونت و اگزمای عفونی می‌کند.

 

منصوری، گفت: دسبندهای چرمی اغلب دارای فلزاتی از جنس نیکل و غیره است که می‌تواند منشاء مشکلات پوستی شود و به همه به ویژه کسانی که دارای پوست حساس هستند توصیه می‌شود از تماس با چرم به طور مستقیم خودداری کنند.

ارسال نظرات