استان زنجان

امر به معروف یک فریضه واجب است و مانند نماز باید درجامعه نهادینه شود

همایش امر به معروف و نهی از منکر به مناسبت ماه محرم در مورخ ۹۵/۰۷/۱۵ ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا دولابی ناحیه ایجرود استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۱۵۴۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج، در این همایش حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا " دولابی" درخصوص اهمیت امربه معروف درجامعه بخصوص درماه محرم مطالبی را بیان نمود وخاطرنشان کرد: امر به معروف یک فریضه واجب است وهمانند نماز باید درجامعه اسلامی نهادینه شود، اگرامربه معروف و نهی ازمنکردرجامعه نهادینه شد. هر کس هر خلافی را مشاهد کرد و تذکر داد گناه درجامعه ریشه کن می شود. درامربه معروف باید تذکر خود را ادامه داد تا جامعه با این عمل به سمت تکامل پیش رود ، چراکه امام باقر (ع) می فرمایند: همانا امربه معروف ونهی ازمنکرواجب عظیمی است که (سایر) واجبات به واسطه آن ها اقامه می شود .

وی درادامه به گفته ای ازامام خمینی (ره) اشاره کرد وافزود: ایشان می فرمایند کوشش کنید که احکام اسلام را هم عمل کنید و هم وادار کنید که دیگران عمل کنند. همان طوری که هر شخص و هر فرد موظف است ،خودش را اصلاح کند موظف است ، دیگران راهم اصلاح کند اصل امربه معروف و نهی ازمنکر برای همین است که جامعه را اصلاح کند .

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا " دولابی" در ادامه خاطرنشان کرد: امام خامنه ای در باره امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند : من می خوام این واجب فراموش شده اسلام را به یاد شما وملت ایران بیاورم امر به معروف و نهی از منکرهمه آحاد مردم باید وظیفه امرکردن به کارخوب ونهی کردن ازکاربد را برای خود قائل باشند. این تضمین کننده حیات طیبه درنظام اسلامی است عمل کنیم تا آثارش را ببینیم .

تصاویر در ادامه ...

انتهای پیام/گ

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار