امام جمعه نیر:

ظلم ستیزی شاخصه قیام امام حسین(ع)

بزرگترین آموزه مکتب عاشورا ذلت‌ناپذیری در برابر خواسته‌های نامشروع دشمنان است که برای همیشه تاریخ باید این اصل مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۶۱۵۷۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، حجت الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار کرد: امام حسین(ع) نه به خاطر ریاست و یا هواهای نفسانی و دنیوی بلکه به خاطر به خطر افتادن مکتب قرآن و سیره اهل بیت(ع) قیام خود را علیه ظالمان روزگار آغاز کرد و امروز نیز آموزه‌ آن برای همه ما نپذیرفتن ذلت، ظلم و تعدی به حق و حقوق ملت‌های آزاده است.

وی تصریح کرد: بزرگترین آموزه مکتب عاشورا ذلت‌ناپذیری در برابر خواسته‌های نامشروع دشمنان است که برای همیشه تاریخ باید این اصل مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه نیر با بیان اینکه نباید اندیشه حسینی را به 10 روز اول محرم خلاصه کرده و بعد از آن این اهداف را فراموش کنیم، گفت: امام حسین (ع) با یزید و امثال یزید در روزگار ما و در حقیقت صاحبان چنین تفکری مبارزه جدی و سرسختانه دارد و هیچ وقت نباید فرصت و مجالی داده شود تا معاندان مکتب اسلام بخواهند عرصه دینداری و آزادگی را مورد تاخت و تاز قرار دهند.

حجت الاسلام مقدسی با اشاره به رسالت سنگین حضرت زینب (س) بعد از حادثه کربلا در انتقال پیام نهضت عاشورا افزود: حضرت زینب (س) به رغم همه مشکلاتی که در سرپرستی اسرا داشت، سعی کرد با خطبه‌های آتشین و شجاعانه حتی در پیش یزید چهره از سفاحت و نادانی یزیدیان بردارد و به دنیا اعلام کند که مکتب اسلام و نهضت حیات‌بخش امام حسین (ع) مقطعی نبوده بلکه جاودانه باقی می‌ماند.

خطیب جمعه نیر به برگزاری مناسب مسابقه فوتبال ایران با کره جنوبی در تاسوعای حسینی اشاره کرد و ادامه داد: فدراسیون فوتبال با تدبیری مناسب تلاش کرد تا با حفظ حرمت‌ها و ایام حزن و اندوه حسینی این مسابقه برگزار شده و مردم مؤمن کشورمان در این بازی اوج غیرت و معنویت ایرانی‌ها را به خوبی به نمایش گذاشتند.

وی با گرامیداشت هفته اولیا و مربیان ضرورت تعامل و نزدیکی ارتباط اولیا را با مدیران و معلمان مدارس ضروری خواند و گفت: با توجه به اینکه در عصر معاصر ابزارهای مختلفی در تربیت نسل نوجوان و جوان ما تأثیرگذار است، شایسته است با بصیرت و دوراندیشی خانواده‌ها و محیط مدرسه بهترین آموزه‌ها و آموزش‌ها به کودکان، نوجوانان و جوانان منتقل شده و زمینه ارتقا بصیرت و آگاهی بیشتر نسل آینده با آموزه‌های تربیتی شایسته فراهم آید.

حجت الاسلام مقدسی اظهار کرد: خانواده و مدرسه دو کانون اساسی تربیت و تعالی نسل آینده هستند که اگر همسو و به شکل هم‌پوشانی عمل کنند، قطعاً خروجی تعلیم و تربیت شایسته بوده و زمینه ارتقا مبانی معرفتی نیز فراهم می‌آید.

ارسال نظرات