خبرهای داغ:
به همت انتشارات موسسه امام خمینی(ره)
مدیر چاپ و انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از انتشار کتاب در جست‌وجوی صراط مستقیم با زیرعنوان بررسی تطبیقی وحدت متعالی ادیان از منظر سنت‌گرایی و عرفان اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۱۷۷۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به انتشار کتاب در جست‌وجوی صراط مستقیم با زیرعنوان بررسی تطبیقی وحدت متعالی ادیان از منظر سنت‌گرایی و عرفان اسلامی اظهار کرد: حقانیت کنونی ادیان مسأله‌ای است که امروز تعداد بی‌شماری از آثار اندیشمندان را به خود اختصاص داده، این کتاب نوعی دیدگاه عرفان اسلامی را ضمن مقایسه دیدگاه سنت‌گرایان بررسی کرده و به اثبات این مطلب می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام تنها صراط مستقیم و راهی است که نجات انسان در گرو عمل به آن است، در واقع از مباحث مختلفی که صراط مستقیم را متعدد می‌دانند، کثرت‌گرایان هستند، این اثر می‌خواهد اثبات کند که اسلام تنها راه مستقیم و راه نجات انسان است.

مدیر چاپ و انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه نویسنده در این کتاب ارائه تبیین صحیح از عرفان اسلامی در عرصه دین‌شناسی را مطرح کرده است، گفت:‌ این کتاب در قلمرو عرفان‌پژوهی آماده شده، ابتدا به مفهوم‌شناسی می‌پردازد و نویسنده سنت، سنت‌گرایی و وحدت متعالی ادیان و عرفان اسلامی را برمی‌شمرد و توضیح می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: فصل اول کتاب وحدت متعالی اسلام از دید سنت‌گرایی است که تاریخچه، شخصیت‌ یا سنت‌گرایی در آن مورد نظر بوده است.

روحانی وحدت متعالی ادیان از دید عرفان اسلامی را از مباحث فصل دوم کتاب ذکر کرد و افزود: نویسنده در این کتاب شخصیت‌های مؤثر در عرفان اسلامی را برمی‌شمرد و مبانی انسان‌شناختی،‌ معرفت‌شناختی و دین‌شناختی را در واقع طرح بحث کرده و تحلیل وحدت متعالی ادیان را در انتها مطرح می‌کند.

وی عنوان کرد: فصل سوم، مقایسه، تطبیق و ارزیابی است که وحدت متعالی ادیان و اینکه آیا مولود مدرنیته بوده یا خود عرفان است، همچنین به کثرت طرق و وجود مطلقه کثرت اسماء در این فصل پرداخته می‌شود.

مدیر چاپ و انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی یادآور شد: در نهایت نتیجه‌گیری در ذیل عناوین سنت‌گرایی و نقد مدرنیته،‌ سنت‌گرایی و حکمت وارده و سنت‌گرایی و هنر مطرح می‌شود.

کتاب در جست‌وجوی صراط مستقیم با زیرعنوان بررسی تطبیقی وحدت متعالی ادیان از منظر سنت‌گرایی و عرفان اسلامی اثری از حجت‌الاسلام محمد محمودی به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آینده وارد بازار نشر می‌شود.
ارسال نظرات