خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی-سیاسی لشگر 16 زرهی قزوین بیان کرد: هدف اول این نهاد ترویج فرهنگ مفاهیم قرآنی در زندگی اجتماعی و انفرادی نیروهای مسلح بود؛ این مسئله باعث ایستادگی جوانان ما در مقابل دشمن شد.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۱۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام رضا کربلایی محمدی، رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی استان قزوین ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات لشگر 16 زرهی اظهار کرد: 24مهرماه همزمان با مناسبت تشکیل نهاد مقدس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی است، مقدس بودن این نهاد نیز همچون معتبر بودن ظرف به اعتبار مظروفی است که در آن قرار دارد.
حجت الاسلام محمدی افزود: نباید در هیچ شرایطی از تقویت بنیه نیروهای مسلح غفلت کنیم، امام برای تمام اقشار جامعه یادگاری برگزیدند، برای آحاد مردم نماز جمعه و برای نیروهای مسلح نهاد عقیدتی سیاسی را به یادگار گذاشته‌اند.

وی بیان کرد: فرماندهی در ارتش همچون سر در بدن عمل می‌کند که با وجود سر به حیات خود ادامه می‌دهد، نهاد عقیدتی سیاسی نیز در نیروهای مسلح همانند قلب در بدن نقش خود را ایفا کرده و بنیه ایمان را به تمام اعضا و جوارح پمپاژ می‌کند.

نهاد عقیدتی سیاسی در دو بخش نظامی و خانوادگی فعالیت می‌کند
رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی قزوین خاطرنشان کرد: با شکل گیری انقلاب اسلامی در رابطه با ارتش سه گروه نظر دادند، یکی گروه لیبرال‌ها که خواستار پابرجا بودن ارتش بودند.

وی ادامه داد: دومین گروه منافقین که شعار منحل شدن ارتش را می‌دادند زیرا ارتش به نفع آن‌ها نبود، آخرین گروه حامیان انقلاب خواهان ابقای ارتش بودند که برای حفظ استقلال و تداوم ارتش تلاش می‌کنند
وی عنوان کرد: زمانی که رهبر نماینده امام راحل بود به ایشان پیشنهاد داد که برای تداوم و پابرجایی ارتش یک نهاد فرهنگی دینی در بین نیروهای مسلح ایجاد کنند که پایه گذار این نهاد رهبر انقلاب بود.

هدف ترویج مفاهیم و فرهنگ قرآنی در نیروهای مسلح است
کربلایی محمدی با اشاره به هدف ایجاد نهاد مقدس عقیدتی سیاسی گفت: هدف اول این نهاد ترویج فرهنگ مفاهیم قرآنی در زندگی اجتماعی و انفرادی نیروهای مسلح بود؛ این مسئله باعث ایستادگی جوانان ما در مقابل دشمن شد، هدف دوم ترویج فرهنگ نماز و اهتمام به نماز اول وقت بود.
وی در ادامه اضافه کرد: آخرین هدف از تشکیل نهاد عقیدتی سیاسی ترویج فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه در بین نیروهای مسلح بود که تا به امروز همه هدف‌ها در حال اجراست.
وی در ادامه بیان کرد: بخش دوم با برپایی کلاس‌های آموزشی و قرآنی برای خانم‌ها و آقایان اوقات فراغت آن‌ها را پر می‌کند.
کربلایی محمدی در پایان با اشاره به نقش نهاد عقیدتی سیاسی در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: این نهاد چهار شهید تقدیم انقلاب کرده است و در جنگ نیز برای کمک به رزمندگان اسلام در خط مقدم حضور داشته است.
1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها