امام جمعه سنندج گفت: توجه به معروفات در جامعه باید به یک فرهنگ غالب تبدیل شود.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۳۲
|
۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با تأکید بر احساس مسوولیت همگانی در راستای ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی، اظهار کرد: فراهم‌کردن زمینه‌های لازم برای آشنایی نسل جوان با مبانی ارزشی از جمله اموری است که باید همواره مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: مبانی فکری و عقیدتی کودکان و نوجوانان از خانواده‌ها شکل می‌گیرد و در این راستا نیز هم‌اکنون همه والدین موظف هستند که با نشر ارزش‌های دینی و اخلاقی در بین فرزندان خود نسل‌هایی متعالی و اخلاق‌مدار را در جامعه پرورش دهند.

امام جمعه سنندج، نسبت به افزایش برخی شاخص‌های منکر در جامعه هشدار داد و افزود: هرگونه کم‌کاری در حوزه‌های دینی و ارزشی راه را برای نفوذ ناهنجاری‌ها و دسیسه‌های شیطانی فراهم می‌کند.

ماموستا خدایی افزود: باید با تمام توان سعی کنیم که معروفات را در جامعه نشر دهیم و این مهم را به یک فرهنگ غالب در جامعه تبدیل نماییم.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به احادیث نبوی و روایات بزرگان دینی به جایگاه ویژه همسایه در آموزه‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: همسایه خوب از اقوام نزدیک فرد نیز بسیار مهم‌تر بوده و هر فرد مسلمان باید صله رحم را از همسایه‌های خود شروع نماید.

ماموستا خدایی افزود: حسن خلق و احترام به همسایه‌ها موجب رضایت فردی و اجتماعی و سلامت جامعه اسلامی می‌شود و مشکلات و دغدغه‌های مردم توسط خود آنان برطرف می‌شود و این امر در بسیاری مواقع می‌تواند جلوی ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌های فردی و اجتماعی را بگیرد.

وی همچنین بر ضرورت ترویج هرچه بیشتر آموزه‌های قرآنی و دینی در بین جوانان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: با نشر این ارزش‌ها در بین نسل جوان می‌توانیم به آینده جامعه اسلامی امیدوار باشیم.

ارسال نظرات