خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:
خبرگزاری بسیج: مسئول فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در این همایش گفت: حضرت زینب(س) در صحنه‌های مختلف عاشورا، هیچگاه ناله‌ای نکرده و حتی در مجلس عبیدلله و یزید به خوبی و با شجاعت تمام جایگاه امام حسین(ع) را به عنوان امام و ولی معرفی کرد بنابراین امام‌شناسی و تبعیت از امام، مهم‌ترین جلوه‌ الگویی حضرت زینب(س) است.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۵۳
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان،حجت‌الاسلام محمد فتاحی با تاکید بر ویژگی امام‌شناسی حضرت زینب کبری(س) تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شخصیت ارزشمند این حضرت، شناخت ولایت و جایگاه امامت بوده است؛ چراکه در همه صحنه‌ها همواره در تلاش برای حفظ و اطاعت از این جایگاه بوده است.

وی گفت: حضرت زینب کبری(س) در تمامی ابعاد، اسوه‌ای ارزشمند برای جامعه‌ اسلامی و بخصوص برای بانوان است و اگر جریان حرکت امام حسین‌(ع) از مدینه‌ منوره تا واقعه‌ عاشوار و پس از آن را مرور کنیم به این ابعاد پی‌ خواهیم برد.

مسئول فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان صحنه‌هایی از واقعه‌ عاشورا و نحوه‌ برخورد حضرت زینب(س) با مصائب عاشوار یادآور شد: حضرت زینب کبری(س) دو نوجوان خود را در راه دین نثار کرده و در مقابل هیچ ناله‌ای نکرد؛ اما برای تسکین امام‌حسین(ع) برای جسم بی‌جان علی‌اکبر ناله‌ فراوانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زینب(س) در صحنه‌های مختلف جان خود را سپر امامت و ولایت کرده است، خاطرنشان کرد: این حضرت در حفظ و حراست از جایگاه امامت تلاش زیادی کرده و همواره جان خود را سپر این راه می‌کرد.

حجت‌الاسلام فتاحی اظهار کرد: صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) نیز از دیگر ویژگی‌های این حضرت است که الگویی برای جامعه‌ اسلامی است؛ چراکه این حضرت در سخت‌ترین شرایط نیز صبر و تحملی بی‌بدیل در مقابل مصائب از خود نشان داده و وجود مقدس خویش را نثار این راه مقدس کرد.

وی در بیان شجاعت و صبر حضرت زینب(س) تاکید کرد: در مجلس عبیدلله زمانی که می‌خواستند حضرت زینب(س) را تحقیر کنند،این حضرت در وصف آن‌همه مصائب بیان کرد نما رأیت إلا جمیلا».

وی در بیان الگوی حجاب و عفاف زینبی گفت: این حضرت در هیچ یک از مصائب عاشوار التماس و درخواستی از د‌شمن نکرد، ولی در غارت خیام، زمانی که دشمنان معجر را از سر زنان و دختران می‌کشیدند، حضرت زینب(س) از عمرسعد خواست تا اجازه‌ چنین کاری را ندهد.

حجت‌الاسلام فتاحی گفت: امروز لبیک گویی به امام حسین(ع) و حضرت زینب(ع) منوط بر تربیت اولاد صالح، تبعیت از راه ولایت و دفاع از حرم ایشان است.

وی با اشاره به ارزش کار شهدای مدافع حرم نیز بیان کرد: خوشا به حال کسانی که از باب شهادت وارد شده و به دفاع از حرم حضرت زینب(س) پرداخته‌اند؛ چراکه امروز ناله‌ زینب(س) بلند است.

تجمع بزرگ رهروان زینبی در آستان مقدس امام‌زاده سید حمزه(ع) با حضور جمعی از بانوان زینبی برگزار و در پایان نیز از خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان تجلیل شد.

ارسال نظرات