عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی : این تروریسم مذهبی که امروز به نام مذهب و بعنوان وهابیت و افراط گرایی وهابی به جان عزاداران افتاده و از ملت ها انتقام می گیرند روحش اسرائیل و امریکاست .
کد خبر: ۸۷۶۱۸۵۷
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد به نقل از میبد آدینه،امام جمعه میبد در خطبه های دومین جمعه ماه محرم الحرام ، تعرض به عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در نیجریه را محکوم کرد.
حضرت آیت الله اعرافی گفت: مستبکرین عالم و آل سعود در نیجریه قهرمان و ولایی ، نسبت به طلع لو انوار معارف الهی و خاندان پیامبر در بغض اند و به همین خاطر در سال گذشته در نیجریه دست به جنایت ها زدند و امسال هم ده ها نفر را در چند شهر مهم نیجریه به خاک و خون کشیدند.
خطیب جمعه میبد افزود:همینطور تعرض به عزاداران امام حسین(ع) در افغانستان ، مالزی ، سوئد و کشورهای اروپایی به شکلی نشان می دهد که مکتب اسلام ، انقلاب اسلامی و ارزشهای متعالی اهل بیت (ع) در عالم در حال پیشرفت است که اینها اینقدر حساس شده اند.
تروریسم مذهبی روحش اسرائیل و امریکاست
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دژخیمان و خونخواران وابسته به قدرت های استکباری تحمل یک عزاداری سالم و آرام را هم ندارند تصریح کرد:این تروریسم مذهبی که امروز به نام مذهب و بعنوان وهابیت و افراط گرایی وهابی به جان عزاداران افتاده و از ملت ها انتقام می گیرند روحش اسرائیل و امریکاست.
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه همه فهمیده اند که پشتوانه این تروریسم مذهبی آل سعود ، امریکا و اسرائیل است اظهار داشت:امروز در پرونده 11 سپتامبر هم به چیزهایی رسیده اند که نشان می دهد آل سعود در آن دست داشته است و همچنان هم این رژیم جنایتکار به کشتار مردم کشورهای یمن ، بحرین ، سوریه و حلب ادامه می دهد.
ملت ایران راه نورانی انتشار معارف الهی را ادامه می دهد
وی یادآور شد : آنچه ما در ایام عاشورای امام حسین (ع) باید به آن توجه کنیم این است که دنیا بداند ؛ ملت ایران ، مقاومت اسلامی ، جریان و گفتمان انقلاب اسلامی به راه نورانی خود در انتشار معارف الهی و مقابله با زورگویان در عالم ادامه می دهد و با الهام از عاشورا فریاد همشگی ملت ما هیهات من الذله است.
درهای صادرات کالا از کشور به بیرون باید باز شود
آیت الله اعرافی در فرازی از بیانات خود با گرامی داشت روزصادرات ، صادرات را امر مهمی در اقتصاد مقاومتی دانست و افزود : اگر بخواهیم اقتصاد پویا ، سالم ، مستقل و مقاومتی شکل دهیم ؛ یک پایه آن این است که درهای صادرات کالا از کشور به بیرون باز و زمینه های انتقال فراورده های صنعتی و خدماتی به کشورهای دیگر فراهم شود.
امام جمعه میبد اهمیت و ارز آوری صادرات برای رشد و پویایی اقتصاد کشور را یکی از نقاط کلیدی در صادرات خواند.
اشکالات قراردادهای کلان نفتی نباید تکرار شود
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه درصادرات نباید خام فروش باشیم افزود: در نفت هزاران مشتق و فراورده وجود دارد که متاسفانه از کشور بیرون و و به ده ها کالا تبدیل و با چندین برابر قیمت دوباره به دست ما می رسد که این یک خسارت بزرگ است و صادرات باید بر پایه فراورده های صنعتی و خدمات باشد.
دولت و مجلس در خام فروشی دقت بیشتری به خرج دهد
خطیب جمعه میبد با اشاره به اشکالات قراردادهای کلان اخیر نفتی به هوشمندی دولتمردان و مجلس تاکید کرد: این اشکالات نباید تکرار شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود : در صادرات مواد خام باید هواسمان جمع باشد و دولتمردان و مجلس ما در صادرات نفت و قراردادهای نفتی نهایت دقت و وسواس را به خرج دهند.
استحصال نفت از مناطق مشترک را باید مدیریت کرد
مدیر حوزه های علمیه کشور همچنین با اشاره به استحصال نفت در مناطق مشترک کشور با کشورهای همسایه گفت : در استحصال نفت مناطق مشترکی با بعضی از کشورها داریم که آنها از منطقه مشترک دائم نفت بر می دارند در حالی که برداشت ما کم است.
وی با بیان اینکه به لطف خدا ، کشور ما در استخراج نفت و گاز رتبه اول را داراست تصریح کردند : کشوری با این رتبه از ذخایر نفت و گاز نباید چنین وضعیتی را داشته باشد و باید بر فراوردهای صنعتی استوار شود.
امام جمعه میبد گفت : در استان یزد که صادرات کاشی و چندین قلم کالای دیگر نظیر صنایع دستی وجود دارد باید برای آن برنامه ریزی اساسی تری صورت گیرد تا استان و کشور را آباد کند.
حدود یک میلیارد از جمعیت دنیا گرسنه هستند
امام جمعه میبد با گرامی داشت 24 مهر روز جهانی غذا ، حدود یک میلیارد جمعیت گرسنه جهان را افتضاح بزرگ قدرتهای استکباری دنیا خواند و افزود : اکثر اینها در کشورهای در حال توسعه آسیا و افریقا هستند.
حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه قدرتهای مستکبر با انباشته کردن ثروت های دنیا در نقاط معین ، به چپاول ثروت ملت های مظلوم وفقیر افتاده اند افزود : این ننگ بشریت در قرن 21 است که قریب یک میلیارد جمعیت بشر گرسنه اند.
ایشان خاطرنشان کرد : وظیفه انسانی ، اخلاقی ، وجدانی ، اجتماعی ، اسلامی دینی و انقلابی ماست که گرسنگی در جامعه ما نباشد.
روشندلان از روحیه و استعداد خوبی برخوردارند
خطیب جمعه میبد روز عصای سفید را هم به روشندلان جامعه تبریک گفت و افزود:توجه جامعه به رسیدگی به معلولان و روشندلان با مناسب سازی فضاها و شرایط زندگی آنها یک ضرورت است.
آیت الله اعرافی اظهار داشت : البته روشندلان خودشان از روحیه و استعداد بالایی برخوردارند و اهل کار ، تلاش و تحصیل و فعالیت اند.
مردم میبد مشارکت خود را در سرشماری بیشتر کنند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مشارکت حداکثری در تکمیل اطلاعات خانوارها در مرحله اول اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن تاکید کرد و افزود:امیدواریم مردم میبد در ساعات باقی مانده در همین مرحله اول در سرشماری نفوس و مسکن شرکت کنند تا پیش بینی 40 درصد مشارکت تحقق یابد.
مدیر حوزه های علمیه کشور آمار و ارقام را پایه همه تصمیم گیری ها برشمرد و افزود : هیچ کاری علمی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی بدون آمار و ارقام دقیق انجام نمی شود.
یکی از کلیدهای راهبردی تربیت تعامل خانه و مدرسه است
آیت الله اعرافی ، اولیا و مربیان را هم مقوله بسیار کلیدی و راهبردی در تربیت نسل جوان و دانش آموزان خواند و با تبریک این هفته گفت: تربیت نسل جوان مهمترین وظیفه ماست و برای انجام درست این تربیت در همه ابعاد علمی ، اخلاقی ، معنوی ، اجتماعی و سیاسی یکی از کلیدهای اصلی این است که خانه و مدرسه در تعامل باشند.
ایشان اظهار داشت : این که خانه وقتی که فرزند را به مدرسه می سپارد احساس بی تفاوتی کند اصل غلط است.
امام جمعه میبد تصریح کرد : هیچگاه مدرسه و اولیا نمی توانند تربیت را به درستی محقق کنند ؛ مگر اینکه جامعه ، خانواده و اولیا همراه آنها باشند.
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه مسئولیت آموزش و پرورش در هدایت نسل جوان ارتقا و اعتلای آنها در رسیدگی به جوانب اخلاقی و شخصیتی آنهاست و در کنار آن مسئولیت خانواده هیچ وقت تمام نمی شود تصریح کرد: برای تکمیل این نقش هر دو باید در کنار هم قرار بگیرند و انجمن های اولیا و مربیان باید فعال تر و برنامه های متنوع تر داشته باشد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه ، یک بال آموزش و پرورش را خانواده ذکر کرد و افزود: بنابراین حضور خانواده در کنار آموزش و پرورش و حضور سنجیده و آگاهانه روحانیت و اصحاف فکر و فرهنگ در کنار آموزش و پرورش یک ضرورت است.
در کنار ورزش قهرمانی ورزش همگانی باید توسعه یابد
امام جمعه میبد هفته تربیت بدنی و ورزش را هم گرامی داشت و گفت: سلامت جامعه و نسل جوان یک ضرورت است و ورزش می تواند سلامت و رشد جسمی و روحی و نشاط آدم ها را تامین کند.
آیت الله اعرافی یادآور شد: تلاش هایی که برای گسترش ورزش چه در قشر دانش اموز ، دانشجو و کارگر و بخش های مختلف ، امر مبارک و درستی است و توجه به این مقوله می تواند جلوی خیلی از خسارت های جسمی و اقتصادی ، روحی و روانی را بگیرد.
خطیب جمعه میبد با تاکید بر گسترش فرهنگ ورزش در همه مراکز و خانواده ها گفت : باید تلاش کنیم علاوه بر ورزش قهرمانی ، ورزش همگانی را توسعه دهیم.
مدیر حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: در وزش باید ارزشهای اخلاقی و دینی را مهم بشماریم چرا که شایسته نیست نهاد ورزش ما در کشور مبتلا به پاره ایی بداخلاقی ها و کژتابی ها بشود.
وی با بیان اینکه باید تیم های ورزشی را توسعه و حمایت کنیم افزود : در توسعه فضاهای ورزشی و حمایت تیم ها باید صنایع و مردم بیشتر مشارکت داشته باشند.
امام جمعه میبد با اشاره به وجود 15 زورخانه در میبد و بالا برودن سرانه آن در کشور به ترویج ورزش های بومی و باستانی تاکید کرد و افزود : ورزش های باستانی بیشتر با فرهنگ ما سازگارتر است و باید به این ورزش ها توجه کرد.
خطیب جمعه میبد ورزش بانوان را هم یکی از ضروریات جامعه دانست و افزود : زمینه های ورزش بانوان با رعایت اصول و ارزشهای عفاق و حجاب و پاکدامنی و عدم اختلاط باید فراهم شود.
عزاداران امام حسین خادمان و عاشوراییان این عصرند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در فرازی دیگر از بیانات خود با قدردانی از همه جوانان ، زنان و مردان سوگوار ، هیئت های عزاداری ، ائمه جماعات ، وعاظ و مداحان و خادمان سوگ سالار شهیدان و کسانی که به عزای امام حسین رونق بخشیدند و به نیازمندان و فقیران اطعام کردند و معارف الهی را در قالب منبر و مداحی ، شعار و مراسم منتشر کردند گفت : همه شما خادمان این راه مقدس و عاشوراییان این عصر هستید.
آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد : اینکه ده ها هیئت ، مجلس و محفل برپا شود ، سخنران در آن معارف عاشورا را منتقل کند ؛ در مداحی ها شور و حماسه عاشورایی منعکس شود ؛ هیئت ها در رسیدگی به نیازمندان تلاش کنند ؛ به معالجه آسیب های اجتماعی فکر کنند و برای احیا فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با مفاسد گوناگون دل بسوزانند ؛ صحنه های بسیار زیبا و عاشورایی است که امتداد راه عاشورا و کربلای حسینی است..
ایشان شهادت امام سجاد را هم تسلیت گفت : و یاد شهدای کربلای سالار شهیدان ، شهدای اسلام و انقلاب دفاع مقدس ، مدافع حرم ، مقاومت اسلامی ، شهید محراب اشرفی اصفهانی و مهدوی کنی را گرامی داشت.
ارسال نظرات