خبرهای داغ:
همزمان با هفته کودک، همایشی با عنوان گردهمایی عاشورایی کودکان کار و خیابان با شعار مهر علوی، شور حسینی با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی دادگستری استان قم، سازمان بهزیستی و مؤسسه خیریه حامیان راه زندگی و با حضور تعدادی از مسئولان دستگاه های استان قم، صبح دوشنبه 19 مهرماه در سالن اجتماعات دادگستری استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۷۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
گردهمایی عاشورایی کودکان کار و خیابان با شعار مهر علوی، شور حسینی  برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، این همایش با محور کودکان به‌ عنوان سرمایه اجتماعی جامعه، راهکارهای توانمندسازی کودکان در راستای توسعه پایدار و نقش آموزش در حمایت‌های روانی و اجتماعی کودکان کار و خانواده آن‌ها تشکیل شد.

برنامه با قرائت قرآن توسط یکی از کودکان آغاز شد و در ابتدای مراسم دکتر سلیقه، مدیرکل بهزیستی استان قم، پس از تقدیر و تشکر از دستگاه ها، نهادها و خیرین همکار در برگزاری این مراسم و تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانشان با اشاره به هفته کودک و شعار «کودکان تشنه‌اند»، بر لزوم توجه همگان به کودکان که سرمایه‌های اصلی جامعه هستند، تأکید کرد.

مدیرکل بهزیستی استان قم با تبیین اینکه تربیت شخصیت عاطفی و احساسی در خانواده و تربیت شخصیت اجتماعی در جامعه، مهدکودک و مدارس و... شکل می گیرد، بیان داشت: رفتارهای ما به‌عنوان الگوی کودکان، در آینده آن‌ها تعیین‌کننده است و باید ابتدا خود را بسازیم.

ایشان بابیان اینکه در جامعه ما هزینه‌ای که برای زندانی می شود چهار برابر هزینه‌ ای است که برای تربیت کودکان می شود، افزود: هفت مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان قم داریم و در بخش کودکان کار و کودکان خیابانی سالانه حدود 300 مورد در بهزیستی ساماندهی و نگهداری می شود که 20 درصد آن‌ها کودک خیابانی و 80 درصد آن کودک کار هستند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ و المسلمین یزدی معاون فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان قم درباره حضور کودکان در هیئت‌های مذهبی و عزاداری ها به سخنرانی پرداخت و فرمود: همان‌طور که امام حسین(ع) به همراه همسر و فرزندان خود در کربلا حضور داشتند، ما هم باید در مراسم عزاداری امام حسین‌(ع) کودکانمان را شرکت دهیم. كودكان و نوجوانان مهم‌ترین شركت‌كنندگان در عزاداري‌هاي محرم هستند که این حضور می تواند در رشد شخصیتی و تربیت دینی و مذهبی آنان اثرات مثبت زیادی داشته باشد؛ ولی باید دقت داشته باشیم در این رابطه نکاتی را رعایت کنیم. 

ایشان چهل  نکته را برای والدین، مسئولان، سخنران ها و مداحان این هیئت‌ها برای چگونگی ساخت کودکان عاشورایی و حضور کودکان در مراسم عزاداری خاطرنشان کردند.

در ادامه برنامه، حجت‌الاسلام نامنی، واقعه عاشورا با زبان کودکان اجرا کرد و برای بچه‌ها مسابقاتی را با موضوع نماز و عاشورا برگزار نمود که به شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا شد.

اجرای سرود توسط نوجوانان، برگزاری مسابقه و اعطای جوایز به‌تمامی شرکت‌ کنندگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها