محصول پسته امسال از نظر سطح زیر کشت و عملکرد در شهرستان ماهنشان افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۷۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیریت جهاد کشاورزی ماهنشان گفت: سطح زیر کشت باغات پسته در شهرستان ماهنشان به 200 هکتار می رسد که در حال حاضر 25 هکتار از این میزان بارده است.

صالح رستمی با اشاره به برداشت 25 تن محصول پسته طی سال جاری در شهرستان ماهنشان افزود: درآمد حاصل از فروش این میزان محصول در شهرستان 625 میلیون ریال برآورد شده است.

وی احمد آقایی، کله قوچی، اکبری و قزوینی ممتاز را از ارقام پسته کشت شده در شهرستان ماهنشان دانست و اظهار داشت: محصول پسته امسال از نظر سطح زیر کشت و عملکرد در این شهرستان افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

رستمی خاطرنشان کرد: محصول پسته نسبت به سایر محصولات مقاوم تر بوده و جایگزین مناسبی برای ارقام حساس به سرما، خشکی و شوری آب محسوب می شود و همواره کشت آن به کشاورزان این منطقه توصیه می شود.

وی بیان کرد: توسعه باغات پسته در این شهرستان طی سال‌های آتی نیز در دستور کار قرار دارد و با بارور شدن سطح غیربارور باغات پسته در ماهنشان، از سطح زیر کشت فعلی 200 تن محصول برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با ابراز رضایت از کیفیت مطلوب پسته تولیدی در این شهرستان عنوان کرد: باغ‌داران ماهنشانی امسال از اوایل شهریور ماه برداشت محصول پسته را آغاز کرده و کار برداشت تا اواخر شهریور ادامه پیدا کرد.


ارسال نظرات