امام جمعه سرخه گفت: عزت دنیا و آخرت در گرو پیروی از راه و سلوک امام حسین(ع) است.
کد خبر: ۸۷۶۱۹۰۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرخه، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر امام جمعه شهرستان سرخه در جمع پایوران و سربازان ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرخه با بیان اهمیت شهید و شهادت گفت: خداوند متعال برای شهید و شهادت ارج و مقام خاصی قرارداده، شهید واژه مقدس متجلی در مقام ارزشمند حسین بن علی(ع) است. براساس روایات و اسناد تمام امامان ما یا با شمشیر ویا با سم شهید شده اند، حتی پیامبر گرانقدر اسلام هم به وسیله کباب گوسفندی که آغشته به سم شده بود به شهادت رسیده اند.

وی با اشاره به این که اوج شهادت در وجود امام حسین(ع) تبلور یافته است افزود: در فقه شیعه برای شهید احکام خاصی وجود دارد، از جمله اینکه شهید غسل ندارد، نزد خداوند منان احترام و قداست خاصی برای شهید وجود دارد.

امام جمعه شهرستان سرخه بیان داشت: در فقه شیعه خوردن خاک منع شده است اما خوردن خاک شهید کربلا به قصد شفا مستحب است. قبل از شهادت امام حسین(ع) حضرت زهرا(س) با توسل به خاک حمزه سیدالشهداء از خاک قبر ایشان تسبیح درست کردند و بعد شهادت امام حسین (ع) دیگر ائمه نیز با خاک تربت آن امام مهر و تسبیح درست کردند و این در میان شیعیان پذیرا شد.

وی با اشاره به کیفیت زیارت امام حسین(ع) گفت: آداب زیارت در زیارت امام حسین (ع) برعکس باقی امامان (ع) است، چرا که روایت شده در زیارت امام حسین(ع) بالباس نو به زیارت نروید و خود را معطر به عطر و آرایش نکنید و با چهره ای شکسته و موهایی ژولیده به زیارت آن امام بروید؛ چرا که امام صادق(ع) فرمود: همانگونه که امام حسین(ع) در کربلا با تحمل سختیها چهره اش شکسته بود شما نیر همانگونه به زیارت ایشان بروید.

مصطفی فاطمی بصیر افزود: روایت است هر جزع و فزعی مکروه است، اما برای امام حسین (ع) مستحب است؛ گریه برای امام حسین (ع) عبادت است. همانگونه که تمام عبادات ما حد و حدودی دارد اما گریه برای آن امام عزیز حد و مرزی ندارد، که این نشان دهنده مقام ممتاز و منحصر به فرد شهید و شهادت در نزد خداوند است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها