خبرهای داغ:
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مسجد مقدس جمکران عنوان کرد
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مسجد مقدس جمکران از برپایی موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر پیاده‌روی اربعین در راستای اهداف و سیاست‌های کلان مسجد مقدس جمکران خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۱۹۲۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی‌زاده، با اشاره به برپایی موکب مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین در مسیر نجف به کربلا اظهار کرد: فعالیت موکب اربعین مسجد در سه بخش عمده تقسیم بندی شده که در بخش فعالیت پژوهشی، همایش لقاء الحسین در ابعاد مختلف با هدف معرفت افزایی و به صورت مشترک با عتبات عراق برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چند از نظر زمانی و کمیت، مراسم روز اربعین مسجد مقدس جمکران در یک روز خلاصه می‌شود اما دارای اهمیت بسیار بالایی است گفت: امسال مردم برای خدمت به زائران اربعینی که در مسیر از قم عبور می‌کنند و یا توقف دارند به صورت گسترده آماده ارائه خدمات هستند.

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مسجد مقدس جمکران با اشاره به فلسفه وجودی موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین، بیان کرد: این حرکت با توجه به اهداف مهمی از سال قبل آغاز شده است و مهم‌ترین دلیل و هدف برپایی آن، ایفای نقش پایگاهی این مرکز بزرگ شیعی در بزرگ‌ترین رخداد جهانی شیعیان است.

هاشمی‌زاده با بیان اینکه یکی از وظایف عمده متولیان مسجد تبلیغ و معرفی این مکان مقدس است، اضافه کرد: برای ابلاغ پیام حضرت هیچ مکان و زمانی اولا‌تر از ایام اربعین و فضای اربعینی وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به دیگر اهداف برپایی موکب مسجد مقدس جمکران، ابراز کرد: همچنین همسویی با سیاست‌های کلان نظام اسلامی و تقویت حرکت‌های اسلامی از اهداف کلانی است که مسجد در پی تحقق آن اقدام به برپایی موکب در مسیر پیاده روی اربعین کرده است.

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مسجد مقدس جمکران گفت: موکب مسجد بنا بر اقتضای مکانی که به آن منصوب است صرفا موکب خدماتی نیست و تمام برنامه‌ریزی‌ها با این هدف صورت گرفته که فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی موکب دارای پیوست فرهنگی باشد.

هاشمی‌زاده با اشاره به اینکه رسالت مسجد مقدس جمکران، به عنوان مکانی برای فرهنگ سازی و الگو سازی در بین مردم شناخته شده است، افزود: موکب مسجد جمکران در این بین محور فعالیت‌ها را برگزاری مراسمات عزاداری به شکل بومی و همچنین نماز جماعت قرار داد.

وی در پایان با اشاره به اینکه منبع مالی مسجد اختصاص به هزینه در مسجد دارد، گفت: جمع‌آوری هدایای نقدی و غیر نقدی در این ایام مختص موکب و با عنوان موکب اربعین صورت می‌پذیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها