نمایشگاه روز جهانی غذا با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در یاسوج افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۶۱۹۴۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱

صبح امروز نمایشگاه روز جهانی غذا با حضور معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار بویراحمد، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، معاون صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی جنب معاونت غذا و داروی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افتتاح شد.

محمدرضا نیکبخت در مراسم افتتاح نمایشگاه روز جهانی غذا با بیان اینکه 24 مهرماه سالروز تاسیس فائو بوده و بر این اساس برنامه‌هایی ویژه این ایام در حال اجرا است، گفت: شعار امسال روز جهانی غذا «آب و هوا در حال تغییر است، کشاورزی در غذا باید تغییر کند» است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد محور ملی روز جهانی غذا را « اصلاح الگوی تغذیه در جهت ارتقاء سلامت» عنوان کرد و گفت: متاسفانه به دلیل عدم الگوی صحیح و امنیت غذایی میزان مرگ و میر ناشی از غذا بسیار بالا رفته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را اصلاح الگوی تغذیه‌ای و برقراری امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: متاسفانه سلامت محصولات کشاورزی به دلیل استفاده بی‌رویه از سموم و کودهای شیمیایی به مخاطره افتاده است.

نیکبخت بر ضرورت ورود سازمان‌های مربوطه از جمله وزارت صنایع و معادن، سازمان جهاد کشاورزی، معاون غذا و دارو و ...در خصوص ورود به نظارت بر امنیت غذایی تاکید کرد.

این مسؤول با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی تغذیه به فرد بستگی دارد، گفت: متاسفانه بدترین الگوی مصرف را داریم و غذاهای سنتی را رها کردیم و سمت غذاهای صنعتی و فست ‌فودها رفتیم.

وی با بیان اینکه از هر 10 ایرانی تنها چهار نفر لبنیات لازم را دریافت می‌کنند، گفت: سرانه مصرف قند و نوشابه‌های گازدار 48 است که وضعیت بسیار نگران کننده‌ای در خصوص استفاده از نوشیدنی‌های گازدار حاکم است.

ارسال نظرات