امام جمعه یاسوج با قدردانی از برگزارکنندگان کنگره ملی 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این کافی نیست و باید همیشه به فکر شهدا باشیم، چراکه ما آزاد شده خون آن‌ها و وامدار شهدا هستیم.
کد خبر: ۸۷۶۱۹۶۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
حجت الاسلام سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد با تسلیت ماه محرم به همه عزاداران حسینی با ذکر حدیثی از امام صادق گفت: قیامت روز سختی است، روز حسرت و پشیمانی است که در آن روز نیکوکاران شاد و خرم هستند.

آل سعود وارثان امویان در زمین هستند

امام جمعه مرکز استان به جنایات جدید آل سعود در یمن اشاره کرد و گفت: آل‌سعود وارثان امویان بر روی این زمین خاکی هستند. 

وی ادامه داد: اکنون وارثان ابن معاویه در حال جنایت در یمن و بحرین و نیجریه هستند و باید بدانند که ظلم پایدار نمی‌ماند و سردمداری با کفر دوام پیدا نمی‌کند.

آمریکاییها اقرار کرده اند که داعش را خودشان به وجود آورده اند

خطیب نماز جمعه مرکز استان با تأکید بر این موضوع  که آمریکای جنایتکار به نام مبارزه با تروریست‌ها وارد سوریه شد و ارتشیان سوریه را بمباران کرد و به دروغ می‌گوید اشتباه شده است،گفت:داعش را خود آمریکا به وجود آورد و امروز کلینتون نامزد ریاست جمهوری آمریکا اقرار می‌کند که در دوره وزارتش این گروهک تروریستی را به وجود آورده است.

آمریکا دشمن شماره یک جمهوری اسلامی ایران است

حسینی خاطر نشان کرد:باید بدانیم که آمریکا دشمن بشریت، اسلام و مسلمین و البته دشمن شماره یک ایران اسلامی است.

وی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته به مسئله قیامت اشاره کرد و گفت: کسانی در این روز شاد هستند که حرام نخورده اند و دنیا آن‌ها را فریب نداده است و این افراد وسوسه شیطان را گوش نکرده اند  و در راه دین گام برداشته اند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به این موضوع که این روز( روز قیامت) روز وانفساست گفت: هرکسی در این روز به فکر خود بوده و به دیگران توجهی ندارد و انسان‌های وارسته در این روز خوش و خرم هستند.

امر به معروف و  نهی از منکر فریضه ای الهی است

حسینی به موضوع مهم  امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و افزود:این فریضه مهم الهی بر تک تک ما واجب است که باید با شرایطی که دارد هیچ‌گاه از آن غافل نشویم.

وی تأکید کرد: تا وقتی بهترین، برترین و ارزشمندترین ملت هستیم باید این دو فریضه بزرگ الهی را به خوبی انجام دهیم و در صورتی که این دو وظیفه عمومی و الهی را انجام ندهیم بهترین امت‌ها نخواهیم بود.

امام جمعه یاسوج با تأکید بر الین موضوع که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه از جمله علما و بزرگان و همه قشرهای مردم است، تصریح کرد: امام حسین (ع ) که این روزها برای آن حضرت سوگواری می‌کنیم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

حجت الاسلام حسینی در خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت شهادت امام زین‌العابدین گفت:یکی از اهداف قیام امام حسین(ع)ایستادگی در برابر ظلم و دیگری پیام‌رسانی این نهضت بود که امام سجاد(ع) این وظیفه روشنگری را به خوبی انجام داد تا دشمن نتواند این نهضت را خاموش کند.

قیام مختار جان تازه ای به نهضت امام حسین(ع) داد

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) تا 35 سال بعد از شهادت امام حسین وظیفه پیام‌رسانی قیام امام حسین(ع) را انجام داد تا خواب رفته‌ها بیدار شوند و انسان‌های بی‌تفاوت حرکت کنند که دیدیم با قیام مختار ثقفی این مرد آزاده این نهضت جان تازه‌ای گرفت.

محرم فقط عزاداری نیست

خطیب نماز جمعه مرکز استان با بیان اینکه محرم را نباید با عزاداری و سینه‌زنی در چند روز ختم کنیم، تصریح کرد: باید با احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام عاشورا را زنده نگه داریم.

حسینی با اشاره به دفاع مقدس و جنگ هشت ساله گفت: شهیدان ما در این دوران نیز شیرینی‌های زندگی را بر خود حرام دانستند تا ما راحت باشیم که باید از آن‌ها در عمل قدردانی کنیم.

در عمل باید قدردان شهداء بود

وی معنی قدردانی از شهدا را در حرف‌های ظاهری ندانست و تصریح کرد: نباید به این موضوع به تنهایی اکتفا کرد،بلکه باید در عمل راه شهداء را ادامه دهیم.

این کنگره یک حرکت ماندگار است

امام جمعه مرکز استان با قدردانی از برگزارکنندگان کنگره ملی 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کنگره حرکت ارزشمندی بودکه علاوه بر تدوین اهداف شهدا سبب ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت شد و اینگونه برنامه‌ها و مناسبت‌های فرهنگی و معنوی باید با جدیت در استان تداوم یابد.

وی ادامه داد: اما اینها کافی نیست و باید همیشه به فکر شهدا باشیم، چراکه ما آزاد شده خون شهداء و وامدار این عزیزان هستیم.

حسینی با اشاره به در پیش بودن هفته استاندارد گفت: باید تولیدکنندگان و صنعت‌گران و ارائه دهندگان موضوع مهم استاندارد را رعایت کنند تا منافع تولیدکننده و مصرف کننده تامین شود و باید کالاهای مرغوب و با کیفیت در کشور تولید تا مردم رغبتی به استفاده از اجناس خارجی نداشته باشند.

امام جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن هفته تربیت بدنی افزود:بسیاری از بیماری‌ها به دلیل کم تحرکی و ورزش نکردن بروز می‌کند و همه قشرهای مردم بویژه جوانان مسئله مهم ورزش کردن را نباید فراموش کنند.

ارسال نظرات