رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خبر داد:
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار جهت پرداخت کارانه و معوقه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت:8هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان تغذیه شده است.
کد خبر: ۸۷۶۲۰۰۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان،نوبخت در مراسم روز جهانی غذا که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شدبا بیان اینکه بدن سالم به تغذیه سالم وابسته است،گفت:دیابت و فشار خون بیشترین فراوانی بیماری های غیر واگیر در کشور را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد:اگرچه عامل ژنتیک در این دو نوع بیماری تاثیرگذار است،اما تغذیه در این دو نوع بیماری هم نقش مهار کننده و هم نقش ابتلا دارد.

نوبخت کم خوری و پرخوری را مهمترین مقوله افزایش بیماری دانست و افزود:بنا به آمارها بالای 80 درصد کودکان سوء تغذیه دارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دنیا از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به دیابت است گفت: در ایران از هر 2 نفر یک نفر مبتلا است.

نوبخت سکته های مغزی و قلبی را تهدیدی جدی برای سلامت افراد جامعه خواند و یادآور شد:مردم،مسئولین و رسانه ها نقش ارزنده ای در اصلاح الگوی تغذیه کشور دارند.

وی از اختصاص اعتبار جهت پرداخت کارانه و معوقه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت:8هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان تغذیه شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به آلودگی زرجوب و گوهر رود اشاره و آن را از مقوله های مورد توجه بهداشت گیلان دانست و گفت: پیشنهاد می شود ستاد ویژه حفاطت از این دو رودخانه در استان تشکیل و در قالب برنامه جهادی اجرایی  شود.

نوبخت با اشاره به اینکه غذاهای استان گیلان عموماً شور هستند،خاطرنشان کرد:باید در این زمینه نظارت غذایی انجام شود.

 

ارسال نظرات