خبرهای داغ:
سرپرست اداره‌کل هواشناسی گلستان خبر داد؛

بارندگی و کاهش 12 درجه‎ای دما در گلستان

سرپرست اداره‌کل هواشناسی استان گلستان گفت: با نفوذ سامانه بارشی، دمای این استان شمالی از امروز شنبه تا سه‎شنبه هفته جاری بین هشت تا 12 درجه سانتی‎گراد کاهش می‎یابد.
کد خبر: ۸۷۶۲۰۱۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از فارس نوربخش داداشی اظهار کرد: الگوهای پیش‎یابی جوی، حاکی از وزش باد نسبتاً شدید، بارش پراکنده و وقوع رعدوبرق احتمالی از بعدازظهر روز جاری است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت تا روز یکشنبه، با مواج شدن سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاع موج بین یک تا دو متر و سرعت باد نیز حداکثر تا 60 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

داداشی با اشاره به موج دوم تحولات جوی از عصر دوشنبه هفته جاری اذعان کرد: از بازه زمانی یاد شده تا اواخر وقت سه‎شنبه ضمن تداوم مواجی شدن دریا، حداکثر سرعت باد گاهی تا بیش از 70 کیلومتر بر ساعت و حداکثر ارتفاع بین دو تا سه متر پیش‎بینی می‎شود.

وی یادآور شد: در این روزها توصیه می‎شود، علاوه بر پرهیز از شنا، پره‎های ماهیگیری صید و صیادی و دریانوردی نیز ضمن رعایت مسائل ایمنی با توجه به  اوضاع جوی مراقب باشند.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اثرات شرایط جوی بر استان اضافه کرد: در این مدت برخی از جاده‎های کوهستانی استان مه‎آلود خواهد بود، که موجب کاهش دید افقی خودروهای عبوری در این مسیرها می‎شود.

 داداشی یادآور شد: بیشترین کاهش دمایی استان نیز طی روزهای ایام آینده از دوشنبه تا سه‌شنبه خواهد بود و استان فصل سرما را اندک اندک تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد: سامانه بارشی از اواخر وقت سه‎شنبه از سواحل جنوبی دریای خزر عبور کرده و پس از آن شرایط جوی استان به حالت عادی باز خواهند گشت.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گلستان با اشاره به صدور اطلاعیه جوی و ارسال آن برای دستگاه‎های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: این اطلاعیه به شکل نمابر برای دستگاه‎های یاد شده به ویژه اداره کل مدیریت بحران استان ارسال و در فضای مجازی نیز به کاربران اطلاع‎رسانی شده است.

 داداشی یادآور شد: از تمامی هنرمندان گلستانی انتظار می‎رود، نسبت به اطلاعیه‎ها و اخطاریه‎های ارسالی از سوی اداره کل هواشناسی استان و کشور حساس بوده و آن را بسیار جدی بگیرند.  

 وی خاطرنشان کرد: پشت اکثر این هشدارهای هواشناسی، نظرات کارشناسی است و با توجه به این هشدارها می‎توان از وقوع حوادث احتمالی که موجب در خطر قرار دادن ایمنی افراد می‎شود، جلوگیری کرد.

 اداره کل هواشناسی استان گلستان طی یک اطلاعیه، از تغییرات جوی طی روز جاری تا سه‎شنبه هفته جاری خبر داد و پیش‎بینی کرد طی این مدت دمای هوای استان تا 12 درجه سانتی‎گراد کاهش خواهد یافت.

با این اطلاعیه هواشناسی می‎توان پیش‎بینی کرد که گلستان اندک، ‎اندک سرمای پائیزی را توأم با بارش تجربه خواهند کرد و با نزدیک شدن به آبان‎ماه، دمای هوای استان نیز روبه کاهش خواهد گذاشت.

هوای گلستان هم‎اکنون ابری است و پس از بارش اندک صبحگاهی انتظار می‎رود، از عصر امروز بارندگی‎ها از شتاب بیشتری برخوردار شود و دمای هوا نیز کاهش یابد.

دمای کنونی استان گلستان به طور میانگین بین 16 تا 21 درجه سانتی‎گراد متغیر است و با رطوبت بالای 60 درصد، باد ملایمی نیز در حال وزیدن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها