فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: با همکاری و همدلی تلاش شد تا اجلاسیه درخور شانی برای شهدای خراسان شمالی برگزار شود.
کد خبر: ۸۷۶۲۰۷۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سردار سیدحسن مرتضوی در کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی، با اشاره به اینکه امروز دچار آفت‌هایی در جامعه شده‌ایم، بیان کرد: باید فرهنگ شهدا و سیره عملی آنان همانند ایثار، گذشت و ساده‌زیستی ترویج یابد. باید با شناخت دقیق از سبک زندگی شهدا، در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و با دشمن‌شناسی و استکبارستیزیِ کارآمد به مقابله با آنان پرداخت. 

وی خاطرنشان کرد: امروز زحمات یک دهه مسئولان استان با برپایی این اجلاسیه در چهار روز به بار نشسته که امیدواریم با برگزاری این کنگره حداقل دین و وظیفه خود را در برابر شهدا ادا کنیم. برپایی کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی در ماه محرم و همزمان با سالگرد سفر رهبر انقلاب به این خطه و در آستانه سالگرد شهدای وحدت، توفیق بسیار بزرگی است. به همین دلیل با همکاری و همدلی تلاش شد تا اجلاسیه درخور شانی برای شهدای خراسان شمالی برگزار شود.

در بخش دیگر این کنگره محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی بیان کرد: شهدا نیازی به برپایی برنامه‌هایی همانند این کنگره ندارند؛ بلکه ما هستیم که باید برای جلوگیری از به فراموشی سپردن یاد شهیدان و ذات اقدس الهی این حرکت‌ها را  استمرار بخشیم.

وی با اشاره به تاسوعا و عاشورای حسینی و ۱۹ مهرماه - سالگرد ورود مقام معظم رهبری به استان - افزود: مقرر بود این کنگره ۱۹ مهرماه برپا شود که به دلیل تداخل زمانی، این کنگره از امروز ۲۴ مهرماه به مدت چهار روز آغاز به کار کرد.

صالحی با اشاره به اینکه نهضت عاشورای امام حسین (ع)، درس امر به معروف و نهی از منکر، ایستادگی و مقاومت به همگان می‌دهد، عنوان کرد: از عاشورای حسینی باید درس مذاکره همراه با عزت و اقتدار، یکپارچگی، دلدادگی و تدبیر و همت را فرا بگیریم.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی با وفاق و همدلی بسترهای فرهنگی و اجتماعی لازم را برای برپایی این کنگره ایجادکرده است، گفت: با توجه به اینکه هم اکنون فضای ایثار و شهادت در استان گسترش یافته امیدواریم همواره ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
ايسنا
ارسال نظرات