"کارت هوشمند" گامی جهت تکریم ارباب رجوع/ زیرساختهای IT در سازمان بیمه در حال گسترش است
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، محمدتقی خسروانی مقدم، مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی استان تهران با بیان لزوم فناوری اطلاعات در نظام سلامت بیمه و جمع آوری دفترچههای بیمه، گفت: حضور دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، باعث شده تا مشکلات سازمان ریزبینی شود زیرا برای اولین بار بود که یک نفر از جنس پزشک و بدنه سازمان، در سمت مدیرعامل قرار گرفت؛ درگذشته سازمان دارای هزاران مشکلات ریز و درشت بود و در واقع قطاری بود که از مسیر خود خارج شده بود؛ پس از حضور ایشان، این قطار به مسیر خود و رسالتهای اصلیاش بازگشت؛ قانون محوری، شعار اصلی سازمان تعیین شد که در پاسخگویی در سیستم حساسیت ویژهای را ایجاد کرد.
این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه یکی از شعارهای کلان سازمان و دکتر نوربخش، استفاده از نهضت IT است؛ گفت: برای این کار میبایستی آسیب شناسی شده و بسترها آماده شود و مهمتر از همه منابع مالی آن دیده شود؛ مدیرعامل محترم سازمان نیز تاکید داشت سیستمهای سازمان باید به روز شده، علمی و تکنیکی شود و این کار باسرعت و بهدرستی در حال انجام است؛ در واقع، زیرساختهای نهضت IT درست شده و سیستمها از حالت دستی خارج شدند؛ یکی از محاسن نهضت IT، راه اندازی سیستم جامع اطلاعات بیمارستانی HIS بود که اخیرا در بسیاری از مراکز راهاندازی شده است.
وی افزود: حُسن دیگر گستردهتر شدن زیرساختهای سیستمهای IT، استفاده از کارتهای هوشمند به جای دفترچههای بیمه است؛ جلسات متعددی در سازمان تشکیل شد تا این کار تسریع و گسترش پیدا کند و جلساتی برای پایش نهایی استفاده از کارت هوشمند نیز برگزار شده است؛ کلیات این طرح، بسیار طلایی و رو به جلو بوده است چراکه باعث تکریم ارباب رجوع میشود.
خسروانی مقدم، با بیان اینکه با در دست داشتن کارتهای هوشمند، وقت بیمار گرفته نمیشود، ادامه داد: با این روش، امر رسیدگی به بیمار راحتتر میشود زیرا سوابق بیماری در جایی تحت عنوان کارت هوشمند ضبط میشود، افراد مُسن ویژه دیده شوند و در صف درمان معطل نمیشوند؛ همه اینها در زُمره تکریم ارباب رجوع محسوب میشود که گستره خیلی وسیعی در حیطه اخلاق پزشکی دارد.
مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی استان تهران، افزود: کارت هوشمند یک کارت جامع است که تمام رزومه بیمار از داروها و سوابق بیمهای و غیره را نشان میدهد؛ با کامل شدن این کارتها، دغدغه فکری بیمه شده از بین میرود زیرا به اطلاعات و امور بیمار در هر جایی دسترسی وجود دارد و رسیدگی انجام میشود؛ لازم به ذکر است ما در موضوع کارتهای هوشمند، اول راه هستیم اما چشم انداز خیلی مثبت و رو به جلو است.