دبیر یادواره سردار شهید حبیب لک زایی گفت: این مراسم در6 نقطه استان به همت مردم شیعه و سنی و همکاری سپاه پاسداران برگزار می شود
کد خبر: ۸۷۶۲۰۸۵
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
حجت الاسلام نجف لک زایی برادر سردار شهید لک زایی و دبیر این همایش در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ضمن تسلیت ایام عاشورای حسینی در تشریح برنامه های این یادواره اظهار داشت: به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار حبیب لک زایی 6 مراسم درشهرستان های قم، زاهدان، ایرانشهر، نیمروز، خاش و ایرانشهر برگزار می شود که یکی از این یادواره ها در نوک آباد شهرستان خاش برگزار شده است.
وی با بیان اینکه این مراسمات به صورت داوطلبانه توسط مردم شیعه و سنی استان به پاس قدردانی از خدمات این شهید برگزار انجام می شود، ادامه داد: برگزاری یادواره شهید لک زایی جلوه وحدت، همدلی و برادری را به نمایش می گذارد.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اضافه کرد: هدف از برگزاری این مراسمات زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء و الگو گیری از آن هاست تا نسل جدید نه تنها در برابر خطرات بیمه شوند بلکه خودشان را برای فردایی بهتر آماده کنند.
حجت الاسلام لک زایی تصریح کرد: همزمان با برگزاری سالگرد شهید نسخه نرم افزاری برخی از آثار این شهید آماده و به صورت گسترده منتشر می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه این مراسم با همکاری سپاه پاسداران نیز انجام می شود، گفت: این مراسم 26 مهرماه در قم، 27 مهر ماه در شهرستان خاش، 29  مهرماه در شهرستان های زاهدان و نیمروز و 2 آبان ماه در ایرانشهر برگزار می شود.
سردار شهید حبیب لک زایی در ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۱ در مأموریت کاری و در لباس سبز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش مصادف با سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) و در سومین سالگرد شهادت سرداران شهید نورعلی شوشتری و شهید رجب‏علی محمدزاده که به تعبیر سردار شهید لک زایی شهدای وحدت، امنیت و خدمت بودند، با بیش از شصت ترکش از دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شد و در سایه سپیدارهای ملکوت آرمید.
ارسال نظرات